3CX callcentersoftware beoordeling

LiveAgent is een klantenservicesoftware met functies zoals VoIP-telefoonsystemen, inkomende callcentersoftware en emailbeheersoftware. Het bedrijf heeft verschillende onderscheidingen en certificaten ontvangen en biedt ook een partnerprogramma. LiveAgent ondersteunt klanten bij het opstarten van hun account en stuurt inloggegevens per e-mail. De website maakt gebruik van cookies.
3CX callcentersoftware beoordeling
Compare 3CX callcentersoftware beoordeling with other in: How 3CX callcentersoftware beoordeling is doing on review portals
4.4
Average rating based on data from trusted review portals
1112 reviews

De callcentersoftware van 3CX biedt functies die zijn ontworpen om de communicatie met klanten te verbeteren. Deze beoordeling zal de prestaties nader bekijken.

Pricing
Starting from:
  per maand
Equal to LiveAgent's Medium plan Liveagent pricing
Free trial: 1
Free version: 1

Martina Durisinova

Editor's rating

Martina Durisinova
Overall rating
3.7
Gebruikservaring
3
Prijs
4.5
Implementatie
3.5

Key takeaways

Pros

  • Handig bellen
  • Toegankelijk voor kleine bedrijven

Cons

  • Niet erg gebruiksvriendelijke gebruikersinterface
  • Uitgaand bellen werkte niet
  • Lage gesprekskwaliteit

Aan de slag met de callcenterfunctie van 3CX

Om u aan te melden voor het gratis account van 3CX, moet u zich registreren op hun website. Zodra u informatie heeft verstrekt zoals uw naam, bedrijf, het land waarin u zich bevindt en uw voorkeurstaal, moet u een van de drie prijsopties kiezen.

3CX telefoonsysteem

Gelukkig was de eerste gratis, dus ik koos ervoor en hervatte het registratieproces. Ik verifieerde mijn account via email en direct daarna kreeg ik mijn inloggegevens zoals een extensie, pincode en webclient-login.

Dus logde ik gretig in op mijn nieuw aangemaakte 3CX-account. Meteen werd ik begroet met de mogelijkheid om de mobiele app van 3CX te downloaden.

Installeer de 3CX-app

Voorlopig heb ik deze stap overgeslagen. Ik was echter aangenaam verrast dat het vanaf het begin zo toegankelijk was.

Ik keek een beetje rond en configureerde mijn account om te bellen en gebeld te worden, en toen was ik klaar om te beginnen met testen. In de rechterbovenhoek van de gebruikersinterface vindt u een dialer, een QR-code om de app te downloaden en de kennisbank van 3CX. Ik keek snel naar de ondersteuningsdocumentatie om er zeker van te zijn dat deze kiezer de juiste was om uitgaande gesprekken te voeren, gewoon omdat het te gemakkelijk leek. Het kennisartikel bevestigde dat dit de juiste manier was om te bellen, dus ik kwam eraan.

3CX callcenterkiezer

Kijk, niets! Het begon niet eens met bellen. Omdat ik dacht dat ik een fout had gemaakt, probeerde ik het nog een paar keer, maar het enige wat ik kreeg waren een paar mislukte oproepen in mijn oproeplogboek. Zoals mij in de eerste klas werd geleerd, besloot ik de andere opties te proberen en het probleemgebied voor later te laten.

Tot mijn verbazing was intern bellen of inkomende oproepen geen enkel probleem. De gesprekskwaliteit was niet de beste, maar het was niet erg genoeg om te veel te klagen. Dus na een korte high was ik weer aan het uitzoeken waarom uitgaand bellen niet voor mij werkte. Ik heb het nog een paar keer geprobeerd voordat ik opnieuw door de ondersteuningsdocumentatie begon te bladeren. Geen enkele hoeveelheid probleemoplossing leek mijn probleem echter te identificeren en op te lossen. Dus stapte ik over naar Google om mijn mede-3CX-gebruikers te raadplegen. Ik realiseerde me al snel dat ik niet de enige was die dit probleem ondervond. Hoewel ik een paar suggestiesforums heb geprobeerd, losten ze mijn probleem niet op.

Ik heb het nog een laatste keer geprobeerd door de desktop-app te downloaden. Een paar mensen beweerden dat het hen had geholpen, dus waarom niet?

3CX - installeer de desktop-app

Ik installeerde de applicatie, klikte door de configuratiewizard en verbond hem met de webclientversie van de software.

3CX desktop app

De gebruikersinterface was net zo kaal als die in de browsergebaseerde app, wat geen verrassing was. Ik controleerde snel de configuratie en probeerde het uitgaande bellen nog een keer. Deze inspanning leidde alleen tot nog een gemiste oproep zonder zelfs maar te bellen. Na wat meer op internet te hebben gesurft, gaf ik toe dat ik verslagen was.

Functies en implementatie van 3CX Call Center

Zoals ik al heb vermeld, is 3CX een vrij toegankelijke oplossing omdat het een mobiele app op iOS en Android, een browsergebaseerde app en een desktop-applicatie biedt. Het downloaden van elk van hen is een ongecompliceerde ervaring, dus u kunt ze heel snel aan de slag krijgen.

Naast het voor de hand liggende inkomende en uitgaande bellen, kunt u met 3CX een live chatwidget opzetten, WhatsApp en Facebook integreren, interne berichtenuitwisseling instellen en emails verzenden naar uw collega’s en klanten.

3CX - spraak- en chatopties

U kunt ook videogesprekken opzetten met behulp van de Meet-functionaliteit.

3CX - Meet-functie

Terwijl u aan het telefoneren bent met een teamlid of een klant, kunt u het gesprek in de wacht zetten, dempen, doorverbinden, opnemen, een video gebruiken, een nieuw gesprek starten of een conferentie opzetten. Deze functionaliteiten kunnen erg handig zijn in callcenters. En het feit dat ze direct in het “belvenster” toegankelijk zijn, maakt ze gemakkelijk te gebruiken in een snelle omgeving waar callcentermedewerkers vaak aan gewend zijn.

3CX - kiesscherm

In het oproeplogboek kunt u op elke interactie klikken en de details bekijken, de contactpersoon toevoegen aan uw lijst met contactpersonen, een nieuwe oproep starten en de interactie archiveren.

3CX oproeplogboek

Prestaties en bruikbaarheid

3CX is directe software. Het systeem vergemakkelijkt de communicatie met de klant voornamelijk via telefoongesprekken, maar het bevat ook enkele extra functies die het proces stroomlijnen. Het heeft een verouderde gebruikersinterface die erg kaal is. Tijdens het navigeren was het niet verschrikkelijk, het was niet mijn favoriete ervaring.

De gesprekskwaliteit was ook niet de beste, dus als uop zoek bent naar een oplossing die uw vertegenwoordigers kunnen gebruiken om ingewikkelde details uit te leggen en technische instructies en ondersteuning te geven, dan is 3CX misschien niet de beste. Aan de andere kant kan het aantal functies in het oproepvenster erg handig zijn wanneer vertegenwoordigers meerdere taken tegelijk moeten uitvoeren.

Ik ben misschien niet helemaal verantwoordelijk voor het niet kunnen achterhalen waarom mijn pogingen om naar buiten te bellen mislukten. Aangezien ik niet de enige was die problemen had om het aan het werk te krijgen, en zeker niet de enige met dit probleem, spreekt het misschien tot de algemene ervaring.

3CX-prijzen

3CX heeft twee aparte prijscategorieën. De ene is voor een gehoste oplossing en de andere is voor de zelfbeheerde optie. Het belangrijkste verschil is dat als u kiest voor de gehoste oplossing, 3CX het systeem voor u beheert. Als u kiest voor de optie in eigen beheer, bent u verantwoordelijk voor het geheel van het systeem. Bij alle niveaus stijgt de prijs met het aantal agenten dat de software gebruikt. Ik zal de prijzen bespreken die van toepassing zijn voor 10 agenten, dus als u van plan bent een groter team te hebben, betaalt u waarschijnlijk meer.

Gehost

  • Startup Gratis

Het gratis prijsniveau omvat 1 belgroep, 1 automatische telefoniste, videoconferenties met maximaal 25 deelnemers, live chat, teamberichten en WhatsApp-integratie. U kunt dit prijspakket gebruiken voor maximaal 20 gebruikers.

  • Startup Pro

Het Startup PRO-pakket omvat alles van het GRATIS niveau, plus IVR op meerdere niveaus, routering van vakantie- en kantooruren, oproep- en chatrapportage, voicemail-naar-tekst en meer. Dit niveau is beperkt tot maximaal 20 vertegenwoordigers en kost €175 per vertegenwoordiger per maand.

  • Dedicated Pro

Dit prijsniveau kost u €295 per vertegenwoordiger per maand voor 4 sim-oproepen. Onder de functies vindt u een speciale gehoste instantie, CRM-integratie, sms en mms, videoconferenties met maximaal 100 deelnemers, Microsoft 365-integratie en meer.

  • Dedicated Enterprise

Voor €330 per vertegenwoordiger per maand voor 4 sim-oproepen, kunt u met de Dedicated Enterprise-laag alles van het Dedicated Pro-pakket gebruiken, plus enkele extra functies zoals op vaardigheden gebaseerde routering, videoconferenties met maximaal 250 deelnemers, start/stop-opnamerechten , en meer.

Zelf beheerd

  • Dedicated Pro

Voor €145 per vertegenwoordiger per maand voor 4 sim-oproepen, deze optie omvat hosting op uw private cloud op Amazon, Azure en Google, CRM-integratie, oproepwachtrijen, hot desking, call flow designer, WhatsApp-integratie, meeluisteren, fluisteren en binnenvallen in functionaliteit, videoconferenties met maximaal 100 deelnemers en meer.

  • Dedicated Enterprise

Het duurdere zelfbeheerde niveau kost €180 per vertegenwoordiger per maand voor 4 sim-oproepen. Met dit pakket kunt u genieten van alle functies van het vorige niveau, plus op vaardigheden gebaseerde routering, videoconferenties met maximaal 250 deelnemers, een aangepast IP-telefoonlogo en meer.

Besluit

Mijn algemene ervaring met de callcentersoftware van 3CX was enigszins onhandig. Ondanks het gemak van sommige functies, vraag ik me af waarom deze mentaliteit niet in de hele gebruikersinterface is geïmplementeerd.

Natuurlijk moet ik mijn ongelukkige ervaring met uitgaand bellen vermelden. Tijdens het schrijven van deze recensie ging ik terug en probeerde het keer op keer uit te zoeken. Geen geluk, dus ik moet concluderen dat de uitgaande belfunctie van 3CX op zijn minst defect is. De gesprekskwaliteit was ook niet om over naar huis te schrijven, maar als je gewoon een snelle pitch voor je klanten wilt houden, denk ik dat het prima kan werken.

En daar laat ik deze recensie achter. Hoewel het callcenter van 3CX in sommige opzichten prima is, schiet het in andere tekort.

Veelvoorkomende problemen en problemen

Ik heb verbindingsproblemen.

Problemen met een verbinding kunnen te wijten zijn aan netwerkproblemen of onjuiste firewall-instellingen. Om dit probleem op te lossen, controleert u uw netwerkverbinding en zorgt u ervoor dat uw firewall-instellingen het 3CX-callcenter soepel laten werken.

Ik heb een slechte gesprekskwaliteit.

Dit probleem kan worden veroorzaakt door lage bandbreedte, netwerkcongestie of verouderde hardware. Om dit probleem op te lossen, kunt u uw internetverbinding en beschikbaarheid van bandbreedte controleren. Zorg er bovendien voor dat u de nieuwste hardware- en softwareversies gebruikt.

Product reviews

Het gebruik van helpdesksystemen is wijdverbreid over de hele wereld. Je kunt meer informatie vinden in het artikel als je geïnteresseerd bent in de exacte statistieken.

Helpdesk gebruik

Helpdesk software wordt gebruikt voor het beheren van SLA's, het opslaan van klantgegevens en het creëren van selfservice portals met kennisbanken. Klanten geven de voorkeur aan selfservice en proberen problemen zelf op te lossen voordat ze contact opnemen met de klantenservice. Als ze geen antwoorden vinden in de kennisbank, nemen ze contact op met een callcenter. Het investeren in callcentersoftware kan de klantenservice verbeteren en de ROI van uitstekende service verhogen. Het belang van ticketing kan niet worden onderschat bij het beheren van klantcommunicatie.

Klantenservicerapporten bieden bedrijven een volledig overzicht van alle klantenserviceverzoeken. Lees meer over de voordelen.

Klantenservicerapporten

Klantenservicerapporten bieden bedrijven een volledig overzicht van alle klantenserviceverzoeken. Lees meer over de voordelen.

Kom meer te weten over klantenervaring met meerdere kanalen. Begrijp de concepten voor klantenondersteuning diepgaand met eenvoudige uitleg van professionals.

Klantenervaring met meerdere kanalen

Kom meer te weten over klantenervaring met meerdere kanalen. Begrijp de concepten voor klantenondersteuning diepgaand met eenvoudige uitleg van professionals.

Kom meer te weten over de statistiek kosten per gesprek. Begrijp de concepten voor klantondersteuning diepgaand met eenvoudige uitleg van professionals.

Kosten per gesprek

Het gegeven TEXT gaat over LiveAgent, een klantenservicesoftware die onder andere VoIP-telefoonsystemen, selfservicesoftware, inkomende callcentersoftware, klachtenbeheerssysteem, cliëntenportaalsoftware, en emailbeheersoftware biedt. De tekst bevat ook informatie over verkoopcontacten, het partnerprogramma en bedrijfsinformatie, zoals het adres en de awards van Quality Unit NV. Het laatste deel van de tekst beschrijft het opstartproces van LiveAgent en wat er gebeurt na registratie.

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.

×
Plan een persoonlijk gesprek en ontdek hoe LiveAgent uw bedrijf kan helpen.

We zijn op meerdere data beschikbaar

Plan een demo