Gratis proefperiode

Language switcher

–Hidden comment

Use attributes in format region_from and region_to= to change the languages showing in language switcher.
Available regions are:
europe_from europe_to
asia_from asia_to
mideast_from mideast_to
america_from america_to

Example:
europe_from=0 europe_to=22 will put all languages (ordered in language switcher settings) from 1 to 21 to Europe region:
asia_from=22 asia_to=25 will put all languages from 23 to 24 (so only 2) into Asia region.

Klantenportaal

Wat is een klantenportaal?

Het klantenportaal is een manier waarop uw bedrijf 24/7 kan draaien. Om de beste klantenservice te kunnen bieden, moet u alle klanten de beste informatie geven. Maar hoe doet u dat als uw klantenservice niet bereikbaar is? Welnu, het hebben van een LiveAgent-klantenportaal kan u helpen door de benodigde inhoud te verstrekken.

Op deze manier kunnen uw klanten de antwoorden op hun vragen of belangrijke handleidingen vinden. U werkt dus non-stop en het bedrijf verliest geen klanten. Het hebben van een kennisbank kan uw klanten helpen.

Maar u kunt ook eenvoudig een andere kennisbank voor uw medewerkers creëren. Het kan bijvoorbeeld helpen bij het inwerken van nieuwe medewerkers om informatie te verstrekken. Of gewoon de kennis van vertegenwoordigers verbreden; als een vertegenwoordiger een nieuwe truc of tip vindt, kan deze worden gedeeld als een intern forum.

Hoe werkt het klantenportaal in LiveAgent?

Het klantenportaal is geïntegreerd in LiveAgent. Het is redelijk eenvoudig te gebruiken. Als het de eerste keer is dat u LiveAgent gebruikt, maakt u gewoon een gratis account aan of probeert u een gratis proefperiode. Nadat u uw account heeft aangemaakt, volgt u de beknopte handleiding en voltooit u deze. Dit helpt u snel vertrouwd te raken met de software.

Daarna kunt u gewoon op Kennisbank klikken en beginnen met het aanmaken ervan. Een categorie, artikel, forum of een suggestiecategorie. LiveAgent biedt ook een plusknop rechtsboven. Van daaruit kunt u eenvoudig kennisbankartikels en meer maken. De plusknop bevindt zich altijd in de rechterbovenhoek. U kunt bijvoorbeeld een artikel maken vanuit uw Dashboard.

Nadat u uw selfservice-inhoud heeft gemaakt, kunt u een zoekwidget en feedbackknoppen toevoegen. Als uw klantenvertegenwoordigers niet beschikbaar zijn, kunnen uw klanten op de knoppen klikken en naar de benodigde informatie zoeken of feedback geven.

Hoe het klantenportaal in LiveAgent instellen.

https://www.youtube.com/watch?v=hrCeVuzfock&feature=emb_title

Kosten van klantenportaal in Live Agent:

LiveAgent biedt een aantal alternatieven voor abonnementen omdat elk bedrijf verschillende behoeften heeft. LiveAgent heeft 3 soorten abonnementen gemaakt. Er is een Ticket-abonnement, Ticket + Chat-abonnement en een Alles inbegrepen-abonnement. Het algemene verschil zit in de lijst met ingeschakelde functies. Lees Prijzen als u er meer over wilt weten.

Maar laat me u wat tijd besparen met betrekking tot het klantenserviceportaal. Het klantenportaal, het klantenforum en de kennisbank zijn zonder extra kosten. Maar als uw bedrijf geïnteresseerd is in meerdere kennisbanken, let dan op. Elke extra kennisbank kost 19 € voor abonnementen – Ticket of Ticket + Chat. Als u een Alles inbegrepen- abonnement hebt, krijgt u 2 kennisbanken gratis. Vanaf de derde betaalt u 19 € per kennisbank.

U kunt zich afvragen waarom u meerdere kennisbanken nodig heeft?

Welnu, hier is een voorbeeld; misschien wilt u voor elk merk een andere kennisbank. Maar als u niet in meerdere kennisbanken geïnteresseerd bent, krijgt u er gewoon één. Als u ooit in meerdere kennisbanken geïnteresseerd zou zijn, zou u eerst een plug-in in LiveAgent moeten activeren. Dan maakt u er eenvoudig één aan. Tenzij u dat doet, worden er geen kosten in rekening gebracht.

Er is nog een optie die we nog niet hebben genoemd. We begrijpen dat abonneren op iets waar u niet bekend mee bent vaak een risico kan zijn. Zo biedt LiveAgent een gratis proefperiode van 14 dagen voor elk abonnement of een gratis account.

Try out LiveAgent for FREE

Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!

FREE TRIAL

Waarom zou uw bedrijf overwegen om een ​​klantenportaal te creëren?

· 24/7 klantenondersteuning

 

Niet elke Helpdesk kan zeggen dat ze 24/7 klantenondersteuning bieden. Het hebben van goede kennisbankartikels kan essentiële informatie bieden waar klanten naar op zoek zijn. Zelfs als het buiten uw kantooruren is.

· Vermindert het aantal klantenvragen

Vertegenwoordigers van klanten hebben gewoonlijk elke dag te maken met soortgelijke vragen. Met het klantenportaal kunnen ze de meest gestelde vragen/problemen verminderen.

· Klantenbehoud

Als de klanten de benodigde informatie snel kunnen vinden, is de kans groter dat ze terugkomen. Maar meestal geldt, hoe gemakkelijker het proces, hoe groter de kans dat de klant terugkomt. De belangrijkste factor is niet alleen hoe snel ze bij de informatie kunnen komen, maar ook hoe waardevol deze is.

· Verhoogt het gebruik van de website

Goede kennisbankartikels kunnen veel aandacht trekken. Dus als veel mensen uw artikels waardevol vinden, zullen ze deze met anderen delen. Dit betekent dat u website meer bezocht zal worden, wat betekent dat er meer potentiële klanten zijn. Bovendien versterkt u de autoriteit van uw website.

Overzicht klantenportaal

Klantenportaal:

Klantenportaal

We hebben het in het algemeen over het klantenportaal gehad, maar hier zijn enkele extra functies die het LiveAgent-klantenportaal biedt. Via het klantenportaal kunnen uw vertegenwoordigers en u de ticketgeschiedenis van een klant inzien. De klant kan gewoon inloggen en de volledige ticketgeschiedenis in het portaal bekijken. De vertegenwoordiger kan de ticketgeschiedenis in LiveAgent zien. Het klantenportaal bevat ook kennisbankartikels, forums, suggestieborden en meer.

Kennisbank:

Klantenportaal

In de kennisbank kan uw bedrijf een eindeloos aantal op informatie gebaseerde artikels maken. Een mooi aspect is dat u een kennisbankartikel eenvoudig in de vorm van een ticket kunt toewijzen aan de vertegenwoordiger. De inhoud kan voor interne of externe doeleinden worden gemaakt. U kunt dus ook op informatie gebaseerde artikels maken voor zowel uw werknemers als klanten. De inhoud varieert van bedrijf tot bedrijf.

Intern gemaakte kennisbankartikels kunnen u helpen bij het inwerken en trainen van nieuwe medewerkers. Het hebben van gestructureerde artikels met bijlagen kan dit proces vlot en overzichtelijk maken. De intern gebruikte artikels kunnen voor uw medewerkers ook een manier zijn om te allen tijde nauwkeurige informatie aan uw klanten te verstrekken. Het kan fungeren als een soort kennisdatabase voor uw bedrijf. U kunt bijvoorbeeld bedrijfsnieuws, updates of gewoon algemene kennis schrijven.

Aan de andere kant richten artikels in de externe/openbare kennisbank zich op klanten om de informatie te vinden die ze zoeken. Tegenwoordig wil de klant de informatie meteen hebben. Als de klant het niet kan vinden, is de kans groot dat hij/zij contact opneemt met de klantenservice of nog erger, naar uw concurrent overstapt. Het schrijven van diepgaande, georganiseerde artikels kan deze situaties voorkomen.

Hier zijn een paar ideeën voor externe/openbare artikels:

  • Handleidingen
  • Informatie over producten/diensten
  • FAQ’s
  • Visuele stap voor stap -screenshots of video’s

Lees meer over de kennisbank van LiveAgent.

Try out Knowledge Base for FREE

Handle all customer inquiries outside the business hours. Start your self-service with a 14-day free trial right away!

FREE TRIAL

Meerdere kennisbanken:

Klantenportaal

Het hebben van kennisbankartikels die niet zijn georganiseerd, kan frustrerend zijn. Zo kunnen meerdere kennisbanken voorkomen dat dit probleem zich voordoet.

Zoals we eerder hebben vermeld, kunt u zoveel kennisbanken creëren als uw bedrijf wenst. Dit is meestal van toepassing op bedrijven die een paar merken hebben of iemand die de inhoud liever onderscheidt. Als u uw inhoud echter alleen wilt categoriseren, kunt u dat eenvoudig doen met slechts één kennisbank die u bij elk abonnement krijgt. Maar als u inhoud voor meerdere merken wilt maken, zou dit een voordeel zijn om te activeren. In LiveAgent gaat u gewoon naar Plug-ins en activeert u het. Daarna kunt u er zoveel maken als u wilt.

WYSIWYG-editor voor artikels:

Klantenportaal

Bij het maken van een artikel kwam vroeger veel meer kijken dan alleen goede schrijfvaardigheid en de juiste kennis. Tegenwoordig is het maken van een artikel niet eenvoudiger. Met behulp van deze editor kunt u de inhoud visualiseren voordat u deze publiceert. Kennisbankartikels of forums in LiveAgent zijn zo eenvoudig te maken met de WYSIWYG-editor (What You See Is What You Get). Het is een gebruiksvriendelijke editor. Zo kan zelfs een onervaren persoon gemakkelijk een artikel maken.

Bijlagen in artikels:

Klantenportaal

LiveAgent biedt een functie waarmee u bestanden kunt toevoegen aan uw kennisbankartikels. Dus als u een intern of een openbaar kennisbankartikel wilt maken, kunt u dat doen met de WYSIWYG-editor en tegelijkertijd een bestand bijvoegen.

Forum:

Klantenportaal

Een andere geweldige functie in het klantenportaal is de mogelijkheid om een ​​forum te maken. Door het forum te maken, kunt u een gemeenschap creëren. Met deze functie kan een klant bijvoorbeeld een vraag stellen.

Wat gebeurt er daarna? Andere klanten kunnen antwoorden. Daardoor zijn ze effectief in staat elkaar te helpen. Aan de andere kant ontvangt de klantenvertegenwoordiger ook een ticket, waarop hij/zij ook met de klanten kan communiceren.

Op deze manier kunt u de samenwerking vergroten, de communicatie verbeteren en contact maken met de klanten. Deze factoren helpen allemaal bij het creëren van een loyale gemeenschap voor uw merk.

Meer informatie over het forum van LiveAgent.

Feedback & suggesties:

Klantenportaal

Feedback levert uw bedrijf veel voordelen op. Het is belangrijk om te begrijpen dat het onvermijdelijk is om feedback te krijgen. Door feedback te geven, kunt u uw klanten laten zien dat u actief luistert.

Met andere woorden, u wilt hun mening weten omdat u ze waardeert. Uw klanten leren kennen is een belangrijk zakelijk aspect. Deze functie kan u uw sterke en zwakke punten laten zien vanuit het perspectief van de klant. Als u zich bewust bent van uw zwakke punten, kunt u deze verbeteren. Aan de andere kant kan het een motivatie zijn voor uw klantenpersoneel. De lijst is eindeloos.

Het maken van het feedbackforum in LiveAgent is vrij eenvoudig. De klanten melden zich gewoon aan. Om dat te doen, kunt u een aanpasbare feedbackknop kiezen of uw HTML-knop maken en deze in LiveAgent verzenden. De klant kan vervolgens een feedback of suggestie maken. Na het aanmaken ontvangt de klantenvertegenwoordiger een ticket, waarop hij/zij direct op het ticket kan reageren.

Een ander pluspunt is dat andere klanten kunnen stemmen en liken. Daarom, als u wilt weten waar de meerderheid van uw klanten het mee eens of oneens is, kunt u dit gemakkelijk achterhalen met deze functie.

Zoekwidgets:

Klantenportaal

Bent u ooit gefrustreerd geweest omdat u niet kon vinden wat u zocht op de website? De zoekwidget in LiveAgent helpt uw ​​klanten de relevante informatie snel te vinden. Stel u voor dat u geweldige kennisbankartikels hebt om er vervolgens achter te komen dat uw klanten het niet kunnen vinden.

Dus hoe werkt het in de echte omgeving? Welnu, nadat u uw zoekwidget heeft gemaakt en aangepast, integreert uw beheerder deze in uw website. Eén van de opties bij het aanpassen is dat u een categorie kunt kiezen waarin u wilt dat de klant de widget ziet. U kunt er meerdere maken voor specifieke categorieën.

Nadat u uw widget heeft ingesteld, typt de klant gewoon wat hij/zij zoekt en verschijnen de meest relevante artikels. Deze widget navigeert uw klanten naar de informatie die ze zoeken.

Zoek widgets

Meer informatie over de zoekwidgets van LiveAgent.

instellingen van LiveAgent:

Configuratie:

LiveAgent biedt klanten verschillende sjablonen om uit te kiezen voor hun klantenportaal. We bieden Klassiek, Minimalistisch en Montana. Op basis van uw zakelijke voorkeuren kunt u ontwerpen, logo’s, kleuren en meer kiezen! Als u echter uw HTML-kop- en voettekst wilt hebben, kunt u dat ook eenvoudig doen door deze in te dienen in de instellingen van de klantenportaal.

Ticket indienen:

Met deze instellingsoptie kunnen uw klanten een nieuw ticket indienen. Uw bedrijf kan de gewenste afdeling kiezen om dit soort vragen te behandelen. Bovendien kunt u de velden van het contactformulier aanpassen. Bijvoorbeeld, titel, beschrijving, naam, bevestigingsbericht en meer.

Start chat:

In de instellingen voor Chat starten kunt u eenvoudig een chatvenster maken en aanpassen. Dit omvat de stijl, locatie en kleuren van de knop. Bovendien kunt u een welkomstbericht schrijven dat verschijnt wanneer uw klant een chat begint met uw vertegenwoordiger. Deze automatisering bespaart zowel uw vertegenwoordigers als klanten tijd. Een interessante functie is het verbergen van berichten. Dit betekent dat als de klant u eerder heeft benaderd via het pre-chatformulier of het chatvenster, het welkomstbericht wordt verborgen. Er zijn andere slimme functies zoals deze, zoals het achterlaten van offline berichten, het verberg van de knop Opnieuw chatten en meer!

Met deze instellingen kunt u uw klantenportaal aanpassen voor een betere klantenervaring. Bovendien helpen ze uw vertegenwoordigers bij het beheren van kennisbankartikels, forums en suggestieborden.

Try out LiveAgent for FREE

Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!

FREE TRIAL

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.

×

Plan een persoonlijk gesprek en ontdek hoe LiveAgent uw bedrijf kan helpen.

We zijn op meerdere data beschikbaar

Plan een demo