Wat is a live online chat?
Live online chat is een type communicatie via het internet. Het is een communicatie tussen klanten en klantenvertegenwoordigers in realtime via een ingebouwde online chat.
Wanneer klanten op een chatknop klikken die op de website van het bedrijf is geplaatst, kunnen ze communiceren. Via online live chat kunnen klantenvertegenwoordigers sneller en gemakkelijker antwoorden sturen, waardoor effectief realtime interactiebeheer wordt gegarandeerd. De snelle communicatie en directe toegang tot hulp kunnen de tevredenheid van klanten vergroten. Live chat voor WordPress-websites is een uitstekende functie die communicatie met uw klanten gemakkelijker en sneller maakt.
Verbetering van de klantenondersteuning met een geïntegreerd ticketsysteem
Om de klantenervaring bij de klantenservice te verbeteren, kan het integreren van een ticketingtool met live online chat een wereld van verschil maken. Met een online ticketingtool kunnen live chatgesprekken moeiteloos worden omgezet in tickets, waardoor geen enkele klantenvraag onbeantwoord blijft. Door live chat te combineren met de organisatie- en volgmogelijkheden van een ticketingsysteem kunnen bedrijven hun communicatie-efficiëntie verbeteren en uitstekende klantenondersteuning in realtime bieden.
Frequently Asked Questions
Wat betekent een live online chat?
Live online chat is een technologie die gebruikers in staat stelt om in realtime te communiceren met bedrijven via een widget op een website of in-app communicatie. Dit zorgt voor een onmiddellijke reactie op de behoeften van de klant, ondersteunt hen en voorziet hen van informatie over de diensten en producten die door het bedrijf aangeboden worden.
Wat zijn de belangrijkste kenmerken van een live online chat?
De essentiële functies van de live chat services zijn beschikbaarheid en snelle reactie van de klantenondersteuning. Het chatvenster moet op elke pagina van uw bedrijf of productpagina beschikbaar zijn. Functies van een live chat die vooral nuttig zijn, zijn onder meer de mogelijkheid om foto's en bestanden te verzenden, waarmee de klant het probleem nauwkeuriger kan weergeven. Bovendien is de kennis van de vertegenwoordigers uiterst belangrijk, evenals hun communicatievaardigheden.
Biedt LiveAgent een live online chat?
LiveAgent biedt gratis online live chatsoftware aan. Het heeft één van de snelste widgets op de markt waarmee u heel snel kunt reageren. U kunt de chat aanpassen aan uw behoeften - door de taal goed te configureren en aan te passen. Daarnaast biedt het een gratis ticketsysteem met een universele ontvanger inbox, een callcenter en een klantenportaal.
Expert’s note
Live online chat is een cruciaal hulpmiddel voor moderne klantenservice, dat snelle en effectieve oplossingen biedt voor klanten en hun tevredenheid en loyaliteit verbetert.
Voordelen van Live Chat en hoe het te gebruiken
Live chat biedt snelle antwoorden op klantvragen en stelt bedrijven in staat om met meerdere klanten tegelijk in gesprek te gaan. Het verbetert klantenbetrokkenheid en servicekwaliteit, waardoor problemen snel kunnen worden opgelost.
Live chat is een handige manier voor bedrijven om hun klanten snel te ondersteunen en de conversieratio te verhogen. LiveAgent biedt gratis live chat, ticketsysteem en klantenportaal met meer dan 15 geavanceerde functies, waaronder het vermogen om foto's en bestanden te delen en de kennis van vertegenwoordigers. Klanten geven de voorkeur aan live chat en piekuren zijn tussen 11.00 en 15.00 uur. Bedrijven kunnen live chat gebruiken om operationele kosten te verlagen, de klantentevredenheid te verbeteren en de ROI van uitstekende service te benadrukken. LiveAgent biedt ook de mogelijkheid om een demo aan te vragen en contact op te nemen via verschillende kanalen, waaronder live chat. Na aanmelding zal LiveAgent een bericht sturen naar het opgegeven e-mailadres met inloggegevens.
LiveAgent biedt een veelzijdige klantenservice software met meer dan 175 functies en 40 integraties, en ondersteunt 43 verschillende vertalingen. Het biedt tools zoals proactieve chatuitnodigingen om klanten te helpen tijdens hun hele klantentraject. Live chat is een essentiële component van de klanttevredenheid, betrokkenheid en verkoop en kan eenvoudig toegevoegd worden aan uw website door een live chat software provider te kiezen zoals LiveAgent. Er is ook een gratis proefperiode beschikbaar en verschillende abonnementsopties. Wanneer u overstapt van Pure Chat, ontvangt u uitstekende klantenservice en 24/7 ondersteuning van vertegenwoordigers.
LiveAgent biedt verschillende klantenservice oplossingen, waaronder chatondersteuning met enkele basisregels zoals het vermijden van afkortingen en acroniemen, het behouden van grammatica en spelling, en het personaliseren van antwoorden. Ook biedt het bedrijf webchat en ondersteuning voor callcentersoftware, klachtenbeheer, en VoIP-telefoonsystemen. Een gratis proefperiode is beschikbaar en het bedrijf maakt gebruik van cookies.