Live chatvertegenwoordiger

Wie zijn live chatvertegenwoordigers?

Live chatvertegenwoordigers zijn medewerkers die vragen en verzoeken van klanten beantwoorden via live chat. Live Chat is een functie van helpdesksoftware. Het wordt in veel bedrijven gebruikt om real-time antwoorden te geven op vragen van klanten.

Als u meer wilt weten over hoe u uw live chatondersteuning en klantentevredenheid kunt verbeteren, lees dan LiveAgent – Helpdesksoftware.

Welke vaardigheden hebben ze nodig?

Vertegenwoordigers moeten efficiënt zijn met computers, snel reageren en kennis hebben van alle computersoftware die door uw bedrijf wordt gebruikt, evenals de producten of diensten van uw bedrijf. Vertegenwoordigers moeten ernaar streven behulpzaam te zijn, professioneel te communiceren en live chatsessies met klanten beleefd af te sluiten.

Naast alle bovengenoemde vaardigheden moeten vertegenwoordigers kunnen multitasken. Het beantwoorden van vragen van klanten via live chat vereist dat klantenvertegenwoordigers de klant onmiddellijk antwoorden terwijl ze verdere informatie over de klant opzoeken. Daarom kunnen ze het probleem van de klant snel onderzoeken en vervolgens tijdig een oplossing presenteren.

Hoe snel moeten live chatvertegenwoordigers reageren op klanten?

Van een agent wordt verwacht dat hij binnen drie minuten reageert op vragen van klanten nadat deze een toegewezene voor dat ticket is geworden. De verwachte responstijd varieert echter van sector tot sector. Daarom is het belangrijk om sectorbenchmarks op te zoeken bij het bepalen van responstijdverwachtingen voor uw vertegenwoordiger. U kunt de responstijd instellen in klantenservicesoftware, zoals LiveAgent.

LiveAgent's Algemene inbox overzicht

Als u meer wilt weten, lees dan LiveAgent – klantenservicesoftware.

Bonustips om de efficiëntie van live chatvertegenwoordigers te verbeteren

Live chatvertegenwoordigers reageren meestal ook op vragen van klanten van andere kanalen. Zoals sociale media of email. Hier zijn enkele tips om hun dagelijkse workflow te verbeteren en hun productiviteit te verhogen.

1. Typetest voor live chatvertegenwoordigers

Live chat-typetest is een geweldig hulpmiddel om te testen hoe effectief uw klantenservice/ondersteuningsteam is. LiveAgent biedt deze test gratis aan. Als gevolg hiervan kunt u de vaardigheden van uw live chatvertegenwoordigers en klantenervaring verbeteren. Hier is een gratis live chattypetest.

2. Klantenservicesoftware

Een klantenservicesysteem is een handig hulpmiddel voor elk bedrijf dat te maken heeft met vragen van klanten via meerdere kanalen. Bovendien stelt het uw team in staat om effectief met klanten om te gaan. U hoeft niet meer tussen interfaces te wisselen. Beantwoord eenvoudig alle vragen van klanten vanuit één Algemene inbox.

Voordelen van klantenservicesoftware:

  • Verhoogde winst
  • Trouwe klanten
  • Efficiënte ondersteuningsworkflow voor live chat

Klantenservice softwarefuncties voor verbeterde live chatondersteuning:

Try out LiveAgent for FREE

Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!

3. Klantenportaal

Door een klantenportaal te hebben met veelgestelde vragen, handleidingen en video’s, kunt u 24/7 klantenondersteuning bieden zonder extra kosten. Bovendien kan uw klantenservice effectief informatie verstrekken door klanten naar deze diepgaande informatieve artikels te leiden. Een ander groot voordeel is dat de live chatoperators zich kunnen concentreren op belangrijke vragen van klanten, terwijl de informatieve vragen op uw website worden beantwoord.

Try out LiveAgent for FREE

Provide the necessary work environment for your live chat agents. Try out stellar customer service software for free and improve your overall business.

Frequently asked questions

Wie zijn live chatvertegenwoordigers?

Live chatvertegenwoordigers zijn medewerkers van het klantenserviceteam die verzoeken en vragen van klanten beantwoorden via live chat. Het is een kenmerk van de ondersteuningssoftware en wordt gebruikt om de klant een realtime reactie te geven.

 

Wat zijn de taken van een live chatvertegenwoordiger?

De belangrijkste taak van een live chatvertegenwoordigers is in de eerste plaats om klanten te helpen. Een live chatvertegenwoordiger moet efficiënt zijn op de computer om snel te kunnen reageren op de behoeften van de klant. Moet kennis hebben van de producten en diensten die door het bedrijf worden aangeboden en blijk geven van uitstekende communicatieve vaardigheden waarmee u klanten kunt helpen wanneer ze een probleem hebben, bijv. bij de aankoop of service van producten. Bovendien moet de vertegenwoordiger meerdere activiteiten tegelijk kunnen uitvoeren.

 

Welke live chatvertegenwoordigers mogen niet doen?

Live chatvertegenwoordigers voeren mogelijk geen taken uit die buiten de technische mogelijkheden van live chat vallen, evenals taken waarvoor ze niet geautoriseerd en beperkt zijn door bijv. de wet.

Terug naar woordenlijst Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.