Gratis proefperiode

Language switcher

–Hidden comment

Use attributes in format region_from and region_to= to change the languages showing in language switcher.
Available regions are:
europe_from europe_to
asia_from asia_to
mideast_from mideast_to
america_from america_to

Example:
europe_from=0 europe_to=22 will put all languages (ordered in language switcher settings) from 1 to 21 to Europe region:
asia_from=22 asia_to=25 will put all languages from 23 to 24 (so only 2) into Asia region.

Live chatvertegenwoordiger

Wie zijn live chatvertegenwoordigers?

Live chatvertegenwoordigers zijn medewerkers die verzoeken en vragen van klanten beantwoorden via live chat. Live chat is een functie van helpdesksoftware. Het wordt in veel bedrijven gebruikt om realtime antwoorden te geven op vragen van klanten.

Als u meer wilt weten over het verbeteren van uw live chatondersteuning en klantentevredenheid, lees dan LiveAgent – Helpdesksoftware.

Welke vaardigheden hebben ze nodig?

Vertegenwoordigers moeten efficiënt zijn met computers, snel reageren en kennis hebben van alle computersoftware die door uw bedrijf wordt gebruikt, evenals de producten of diensten van uw bedrijf. Vertegenwoordigers moeten ernaar streven behulpzaam te zijn, professioneel te communiceren en live chatsessies met klanten beleefd af te sluiten.

Naast alle bovengenoemde vaardigheden moeten vertegenwoordigers kunnen multitasken. Om vragen van klanten via live chat te beantwoorden, moeten vertegenwoordigers van klanten de klant onmiddellijk beantwoorden terwijl ze meer informatie over de klant opzoeken. Daarom kunnen ze snel het probleem van de klant onderzoeken en vervolgens tijdig een oplossing presenteren.

Hoe snel moeten live chatvertegenwoordigers reageren op klanten?

Van vertegenwoordigers wordt verwacht dat ze binnen drie minuten op vragen van klanten reageren. De verwachte responstijd varieert echter van sector tot sector. Daarom is het belangrijk om benchmarks in de sector op te zoeken bij het instellen van reactietijdverwachtingen voor uw vertegenwoordigers. U kunt de reactietijd instellen in klantenservicesoftware, zoals LiveAgent.

Als u meer wilt weten, lees dan LiveAgent – klantenservicesoftware.

Bonustips om de efficiëntie van live chatvertegenwoordigers te verbeteren

Live chatvertegenwoordigers reageren meestal ook op vragen van klanten van andere kanalen. Zoals sociale media of email. Hier zijn enkele tips om hun dagelijkse workflow te verbeteren en hun productiviteit te verhogen.

1. Typetest voor live chatvertegenwoordigers

De typetest voor live chat is een geweldig hulpmiddel om te testen hoe effectief uw klantenservice en ondersteuningsteam is. LiveAgent biedt deze test gratis aan. Het resultaat is dat u zowel de vaardigheden van uw live chatvertegenwoordigers als de klantenervaring kunt verbeteren. Hier is een gratis typetest voor live chat.

2. Klantenservicesoftware

Een klantenservicesysteem is een handig hulpmiddel voor elk bedrijf dat vragen van klanten via meerdere kanalen afhandelt. Bovendien stelt het uw team in staat effectief met klanten om te gaan. U hoeft niet meer tussen interfaces te schakelen. Beantwoord eenvoudig alle vragen van klanten vanuit één algemene inbox.

Voordelen van klantenservicesoftware:

  • Meer winst
  • Trouwe klanten
  • Efficiënte workflow voor live chatondersteuning
LiveAgent 2021 | Better Customer Service Starts Today

Klantenservice softwarefuncties voor verbeterde live chatondersteuning:

Probeer LiveAgent GRATIS uit

Behandel alle vragen van klanten vanuit één interface. Begin meteen met het verbeteren van uw klantenservice met een gratis proefperiode van 14 dagen!

GRATIS PROEFPERIODE

3. Klantenportaal

Door een klantenportaal te hebben met veelgestelde vragen, handleidingen en video’s, kunt u 24/7 klantenondersteuning bieden zonder extra kosten. Bovendien kan uw klantenservice effectief informatie verstrekken door klanten naar deze diepgaande informatieve artikels te leiden. Een ander groot voordeel is dat de live chatoperators zich kunnen concentreren op belangrijke vragen van klanten, terwijl de informatieve vragen op uw website worden beantwoord.

Probeer LiveAgent GRATIS uit

Zorg voor de nodige werkomgeving voor uw live chatvertegenwoordigers. Probeer gratis geweldige klantenservice software uit en verbeter uw algemene bedrijf.

GRATIS PROEFPERIODE VAN 14 DAGEN

Vaak gestelde vragen

Wie zijn live chatvertegenwoordigers?

Live chatvertegenwoordigers zijn medewerkers van het klantenserviceteam die verzoeken en vragen van klanten beantwoorden via live chat. Het is een kenmerk van de ondersteuningssoftware en wordt gebruikt om de klant een realtime reactie te geven.

 

Wat zijn de taken van een live chatvertegenwoordiger?

De belangrijkste taak van een live chatvertegenwoordigers is in de eerste plaats om klanten te helpen. Een live chatvertegenwoordiger moet efficiënt zijn op de computer om snel te kunnen reageren op de behoeften van de klant. Moet kennis hebben van de producten en diensten die door het bedrijf worden aangeboden en blijk geven van uitstekende communicatieve vaardigheden waarmee u klanten kunt helpen wanneer ze een probleem hebben, bijv. bij de aankoop of service van producten. Bovendien moet de vertegenwoordiger meerdere activiteiten tegelijk kunnen uitvoeren.

 

Welke live chatvertegenwoordigers mogen niet doen?

Live chatvertegenwoordigers voeren mogelijk geen taken uit die buiten de technische mogelijkheden van live chat vallen, evenals taken waarvoor ze niet geautoriseerd en beperkt zijn door bijv. de wet.

Terug naar woordenlijst Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.