Online klantenservice

Wat is online klantenservice?

Online assistentie die vragen en vragen van klanten beantwoordt. Het is online hulp die een bedrijf biedt aan zijn klanten die hun producten gebruiken. Medewerkers van de klantenservice gebruiken verschillende tools om klanten te helpen. Het is meestal live chat, telefoontjes, emails of sociale media.

Als u een klant bent, is het beantwoorden van uw vragen en het oplossen van problemen een prioriteit voor bedrijven. Een van de belangrijkste indicatoren van een klantgericht bedrijf is het vermogen om hun klanten snel en efficiënt van dienst te zijn.

Frequently asked questions

Hoe definieert u online klantenservice?

Online klantenondersteuning is elke dienst die klanten helpt bij het oplossen van problemen en dient ter ondersteuning van de klant. Dit kan gebeuren via email, live chat of sociale media.

 

Wat zijn de basisprincipes van online klantenservice?

De basis van online klantenservice is in de eerste plaats de beschikbaarheid van communicatiekanalen, evenals de efficiëntie en verdienste van de gegeven antwoorden. Bovendien zijn de vaardigheden van het klantenserviceteam buitengewoon belangrijk, zowel communicatie als softwarebediening, wat ook cruciaal is.

 

Hoe kunt u de online klantenservice verbeteren met LiveAgent?

Online klantenservice kan worden ontwikkeld met LiveAgent. Het is klantenservicesoftware waarmee u veel communicatiekanalen op één plek kunt integreren. Hierdoor hoeft de agent niet te schakelen tussen programma's en verzoeken. Dit automatiseert zijn werk. LiveAgent biedt ook de mogelijkheid om emailsjablonen te maken, macro's en kennisbanken te maken. Daarnaast heeft u toegang tot rapporten en analyses waarmee u de kwaliteit van de klantenservice continu kunt analyseren.

 

Terug naar woordenlijst Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.