Gratis proefperiode

Online klantenservice

Wat is online klantenservice?

Een online assistentie die vragen van klanten beantwoordt. Het is een online hulp die door een bedrijf wordt geboden aan zijn klanten die hun producten gebruiken. Klantenservice gebruikt bepaalde tools om klanten te helpen. Het is meestal live chat, telefoontjes, emails of sociale media.

Frequently asked questions

Hoe definieert u online klantenservice?

Online klantenondersteuning is elke dienst die klanten helpt bij het oplossen van problemen en dient ter ondersteuning van de klant. Dit kan gebeuren via email, live chat of sociale media.

 

Wat zijn de basisprincipes van online klantenservice?

De basis van online klantenservice is in de eerste plaats de beschikbaarheid van communicatiekanalen, evenals de efficiëntie en verdienste van de gegeven antwoorden. Bovendien zijn de vaardigheden van het klantenserviceteam buitengewoon belangrijk, zowel communicatie als softwarebediening, wat ook cruciaal is.

 

Hoe kunt u de online klantenservice verbeteren met LiveAgent?

Online klantenservice kan worden ontwikkeld met LiveAgent. Het is klantenservicesoftware waarmee u veel communicatiekanalen op één enekele plaats kunt integreren. Hierdoor hoeft de vertegenwoordiger niet te schakelen tussen programma's en verzoeken. Dit automatiseert zijn werk. LiveAgent biedt ook de mogelijkheid om emailsjablonen, macro's en kennisbanken te maken. Daarnaast hebt u toegang tot rapportages en analyses waarmee u continu de kwaliteit van de klantenservice kunt analyseren.

 

Terug naar woordenlijst Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.