Sprout Social sociale media klantenservice software beoordeling

Dit artikel presenteert de helpdesk software LiveAgent als beste keuze voor sociale media-ondersteuning in 2022, die klanteninteracties van verschillende sociale netwerken verzamelt in één gecentraliseerde inbox. Het biedt efficiënte en kosteneffectieve ondersteuning met 24/7 klantenservice beschikbaar. Daarnaast geeft de tekst ook een checklist voor het beheren van sociale media, met tips over hoe je klanten en beïnvloeders kunt communiceren en een advertentiestrategie kunt updaten. Gratis sjablonen voor klantenservice op sociale media worden ook aangeboden.
Sprout Social sociale media klantenservice software beoordeling
Compare Sprout Social sociale media klantenservice software beoordeling with other in: How Sprout Social sociale media klantenservice software beoordeling is doing on review portals
4.4
Average rating based on data from trusted review portals
3427 reviews

De beheersoftware voor sociale media van Sprout Social helpt u een succesvol online merk op te bouwen. Met deze oplossing kunt u in contact komen met klanten en volgers op de meest populaire sociale media platformen.

Pricing
Starting from:
249   per maand
Equal to LiveAgent's Large plan Liveagent pricing
Free trial: Yes
Free version: No

Martina Durisinova

Editor's rating

Martina Durisinova
Overall rating
3.8
Gebruikservaring
3.5
Prijs
3
Implementatie
5

Key takeaways

Pros

  • Eenvoudig te integreren en te gebruiken
  • Behulpzame klantenondersteuning
  • Gedetailleerde rapportage en analyse

Cons

  • Kan te duur zijn voor kleinere bedrijven
  • Ontbrekende meldingen in de browserversie
  • Incidentele foutmeldingen

Aan de slag met Sprout Social-functies voor sociale media

Sprout Social helpt particulieren en bedrijven hun sociale media te beheren, klanten bij te houden en alle ins en outs van communicatie via sociale media onder één dak te hebben. Het is beschikbaar als browser of mobiele app.

Aanmelden voor een gratis proefperiode van 30 dagen was ongelooflijk eenvoudig. Ik vulde gewoon de vereiste informatie in en voegde nog een paar details toe om een meer op maat gemaakte aanpak te krijgen.

Sprout Social - pas uw account aan

Daarna verwachtte ik een dashboard of een soort welkomstpagina te zien. Tot mijn verbazing draaide Sprout Social er niet omheen en bood aan om mijn sociale media-accounts meteen te koppelen.

Sprout Social - verbind uw profielen

Eerlijk gezegd, het wegnemen van de last van het vinden van de juiste instellingen en het navigeren door verschillende menu’s maakte de ervaring zoveel sneller en leuker. Ik hoefde alleen maar in te loggen op mijn accounts, en dat was het.

Sprout Social - sluit Facebook-pagina aan

Dus ik vulde gewoon mijn Facebook-inloggegevens in en Sprout Social verklaarde dat het klaar was. Als u moeite hebt met het verbinden van uw pagina’s, hebben ze zelfs een snelle probleemoplossing op het volgende tabblad, zodat u niet door een uitgebreide kennisbank hoeft te bladeren.

Sprout Social - verbind Instagram

Het toevoegen van Instagram en Twitter was hetzelfde, dus ik ga er niet verder op in.

Toen dat eenmaal was gebeurd, begroette Sprout Social me met een gepolijst ogend dashboard dat heel gemakkelijk te navigeren was. Omdat ik de taak van het verbinden van mijn sociale media-accounts al had voltooid, was ik vrij om rond te snuffelen en te kijken naar de verschillende functies die ze te bieden hebben.

Sprout Social dashboard

Sprout Social sociale media-functionaliteit en -functies

Sprout Social is in de eerste plaats een beheerplatform voor sociale media in plaats van een platform voor klantenondersteuning. Dus als ik alleen klantenservice-functies zou beoordelen, zou ik niet slecht voelen om te zeggen dat ze niet bijzonder uitgebreid zijn. Het eerste dat me opviel, was dat Sprout Social geen enkel ticketsysteem lijkt te hebben. Er ligt meer nadruk op functies zoals het plannen van berichten, het bestuderen van concurrentieanalyses en het focussen op uw algehele aanwezigheid op sociale media en de gezondheid van uw merk.

Berichten maken is bijzonder eenvoudig met de blauwe knop Opstellen in de rechterbovenhoek. Als u erop klikt, wordt een pop-upvenster geopend waarmee u eenvoudig berichten op sociale media kunt maken en plannen.

Sprout Social - maak een nieuw Facebook-bericht

Natuurlijk krijgt u uw inbox met inkomende berichten, vermeldingen, opmerkingen en wat dan ook. U kunt de soorten berichten configureren en verfijnen die in uw Smart Inbox komen.

Sprout Social - toegestane soorten berichten

Een functionaliteit die ik leuk vond en die me deed denken aan volwaardige helpdesksoftware, is de mogelijkheid om interne notities toe te voegen aan alle klanteninteracties. Dit is met name handig voor agenten en teams die mogelijk samenwerken aan een probleem.

Een andere functie die handig kan zijn voor klantgerichte teams is de Reviews-functionaliteit van Sprout Social. Hiermee kunt u verschillende beoordelingsplatforms met elkaar verbinden en al uw klantenfeedback vanaf één plek beheren, zodat u ze niet allemaal afzonderlijk hoeft te controleren.

Sprout Social - overzicht van alle beoordelingen

Sprout Social sociale media biedt gebruikerservaring

Vanaf het begin had ik het heel gemakkelijk om alles in te stellen. Ik liet een klant een reactie schrijven op mijn Facebook-bedrijfspagina en deze verscheen meteen in de Smart Inbox.

Sprout Social - berichtenoverzicht

Door op Thread bekijken te klikken, kon ik antwoorden, zoals de commentator toevoegen aan mijn VIP-lijst, en wat aanvullende informatie over hen invullen.

Ik was echter een beetje verrast door het feit dat er geen melding was toen mijn opmerking binnenkwam. Er is een gedeelte Meldingen in het menu aan de linkerkant, maar het beweerde altijd leeg te zijn, ongeacht of er iets nieuws in de inbox was of niet.

Sprout Sociale meldingen

Mijn eerste gedachte was dat inkomende reacties misschien niet standaard meldingen activeerden. Ik had het fout. Instellingen gaven aan dat voor alle interacties een melding moet worden gevraagd. Ik merkte dat ik elke keer emails ontving als er een nieuwe opmerking of andere klantinteractie was, maar de meldingen bleven blanco.

Ik probeerde vervolgens een bericht naar mijn bedrijf te sturen, in de veronderstelling dat het op geen enkele manier in meldingen zou verschijnen, maar ik had het mis. En dus ging ik naar de ondersteuningsdocumentatie om erachter te komen waarom meldingen niet voor mij werkten.

Ik schaam me een beetje om toe te geven hoeveel uren er zijn besteed aan Googlen, het lezen van ondersteuningsartikelen en het doorbladeren van veelgestelde vragen. Uiteindelijk gaf ik toe en nam contact op met de ondersteuning.

De ervaring met de klantenservice van Sprout Social was geweldig. De persoon met wie ik sprak, reageerde snel en ze waren erg beleefd en behulpzaam. Helaas kon mijn probleem niet worden opgelost. Het bleek dat meldingen alleen in de mobiele app werken. En omdat ik Sprout Social in Chrome gebruikte, konden noch ik, noch de klantenservicemedewerker er iets aan doen. Ze verzekerden me echter dat ze zouden vragen om deze functie namens mij toe te voegen, dus dit probleem zal er in de toekomst misschien niet meer zijn.

Sprout Social prijzen

Standaard

Het goedkoopste pakket van Sprout Social kost €249 per maand, waarbij elke extra gebruiker €199 per maand kost. Op dit niveau kunt u 5 sociale profielen, tasking- en CRM-tools, iOS- en Android-apps, betaalde promotietools voor Facebook-berichten en meer instellen.

Professioneel

Het volgende niveau kost u €399 per maand, plus het toevoegen van meer gebruikers kost €299 per maand voor elk. Met het meest populaire abonnement van Sprout Social kunt u genieten van alle functies van het vorige niveau, plus onbeperkte sociale profielen, concurrentierapporten op Facebook, Instagram en Twitter, integratie van sociale handel en nog veel meer.

Advanced

Voor een maandelijks bedrag van €499, plus €349 voor elke toegevoegde gebruiker, kunt u profiteren van chatbots en automatisering, waarschuwingen voor berichtenpieken, Twitter-enquêtes en vele andere geavanceerde functies.

Ondernemingen

Om dit prijsniveau te bespreken, neemt u contact op met het verkoopteam van Sprout Social en vraagt u een demo aan. Het Enterprise-pakket bevat alle geavanceerde functies van het vorige niveau, plus 24/5 geprioriteerde klantenondersteuning, eersteklas advies en verschillende premium add-ons.

Besluit

Sprout Social is een geweldige beheerservice voor sociale media die bedrijven en individuen kunnen gebruiken om aan hun online aanwezigheid te werken. Functies zoals postplanning, onderwerprapportage, contentzoeker en andere kunnen geweldige toevoegingen zijn aan uw marketingstrategie voor sociale media. Ik denk echter niet dat ik Sprout Social als primaire servicedesk-oplossing zou gebruiken. Begrijp me niet verkeerd, u zou het kunnen laten werken als u het echt probeerde. Mijn mening is dat Sprout Social uitstekend werk levert waarvoor het is ontworpen, dus misschien is het niet de beste aanpak om uw team en de software zelf te dwingen iets te doen waarvoor het niet is ontworpen.

Al met al is Sprout Social ongelooflijk gemakkelijk te navigeren, dus zelfs nieuwe gebruikers zouden geen problemen moeten hebben om de kneepjes van het vak te leren. Hun ondersteunend personeel, evenals documentatie, is behulpzaam en deskundig, dus zelfs als u problemen tegenkomt, duurt het niet lang om ze op te lossen. Helaas mist Sprout Social enkele helpdeskfuncties. Als uw primaire doel echter is om uw sociale media-accounts effectief te beheren, is dit misschien een geweldige oplossing voor u.

Gemeenschappelijke kwesties en problemen

Ik krijg een Facebook API-fout.

Deze fout treedt op wanneer Sprout probeert een bericht op uw pagina te plaatsen, maar Facebook het bericht gewoon niet kan plaatsen. Vanwege tijdelijke bugs levert Facebook soms geen berichten of updates. In dit geval kunt u de inhoud het beste rechtstreeks op uw Facebook-pagina plaatsen.

Ik kan geen Twitter-berichten verzenden vanwege ongeldige of verlopen tokens.

Deze fout treedt op wanneer u uw Twitter-account opnieuw moet autoriseren in Sprout. Klik op het tabblad Problemen in uw Meldingenlade. Autoriseer uw Twitter-account opnieuw door in te loggen en de Twitter-stappen voor herautorisatie te volgen.

Ik ontvang geen meldingen.

In de browserversie is het momenteel niet mogelijk om meldingen in te stellen. U kunt echter de iOS- of Android-app gebruiken, waar meldingen goed werken.

Product reviews

Every business thrives on excellent customer service. Discover whether your company provides these services by reading our statistics and benchmarks.

Gebruikers en gewoonten

The importance of social media for customer service is highlighted by the behavior of users worldwide. With over 2.85 billion Facebook users, 1 billion Instagram users, and 330 million Twitter users, social media is a significant platform for businesses. The statistics reveal that 55% of customers use social media to research about businesses, and 18% of users purchase via in-app sales. Furthermore, B2B firms experience higher engagement on LinkedIn, while B2C firms mostly interact on other platforms. With an average of 8.8 accounts, millennials and Gen Z-ers spend 145 minutes daily on social media, emphasizing the need for effective customer service on these channels.

De IT-servicedesk is één aanspreekpunt tussen een serviceprovider en de servicegebruiker. De servicedesk beheert incidenten en verzoeken.

IT servicedesk

Het gegeven tekstfragment beschrijft verschillende aspecten van het bedrijf Quality Unit, zoals certificaten, partnerprogramma's en producten als LiveAgent. Er wordt ook verwezen naar de installatie van LiveAgent en het gebruik van cookies op de website.

Overweegt u Zendesk voor uw klantenondersteuning op sociale media? Bekijk onze beoordeling en zie hoe het presteerde tijdens onze algemene test.

Zendesk sociale media klantenservice software beoordeling

LiveAgent biedt klantenservicesoftware, VoIP-telefoonsystemen, selfservicesoftware, inkomende callcentersoftware, klachtenbeheerssystemen, cliëntenportaalsoftware en e-mailbeheersoftware. Het bedrijf biedt ook integraties en alternatieven. LiveAgent heeft een partnerprogramma en biedt ondersteuning door middel van een ondersteuningsportaal, gegevensmigratie en systeemstatus. Het bedrijf heeft ook onderscheidingen en certificaten en klantenbeoordelingen. Het opstartproces van het LiveAgent-dashboard wordt weerspiegeld in de status van de installatie, die wordt weergegeven als een percentage.

LiveAgent biedt een helpdesk voor sociale media. Verbeter uw service met Instagram-, Facebook-, Twitter- en Viber-integraties in LiveAgent.

Functies van de helpdesk voor sociale media

LiveAgent biedt klanten service software, voIP-telefoonsystemen, zelfservice software, inkomend callcenter software, klachtenbeheerssysteem, cliëntenportaalsoftware, en emailbeheersoftware. Het biedt ook ondersteuning in de vorm van een ondersteuningsportaal, gegevensmigratie, systeemstatus en logboekwijzigingen. Het bedrijf heeft diverse partners en biedt integraties aan en heeft een partnerprogramma. LiveAgent is bezig met het opstarten van een account voor nieuwe klanten en zal inloggegevens versturen zodra het proces is voltooid.

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.

×
Plan een persoonlijk gesprek en ontdek hoe LiveAgent uw bedrijf kan helpen.

We zijn op meerdere data beschikbaar

Plan een demo