Helpdesk ticketsysteem

Maak indruk op uw klanten en verhoog hun tevredenheid.
  • ✓ Geen installatiekosten   
  • ✓ 24/7 klantenservice    
  • ✓ Geen kredietkaart nodig    
  • ✓ Op elk moment opzegbaar
Header-animatie
Helpdesksoftware

Uitstekende klantenondersteuning is tegenwoordig een van die dingen die iedereen van een bedrijf verwacht. Als u het goed doet, kan het klantloyaliteit creëren bij een klant en uw merk. Als u het echter verkeerd doet, kan dit rampzalig zijn, en met zoveel beschikbare opties voor consumenten, zullen ze waarschijnlijk niet terugkeren als u hen teleurstelt. Dit roept dus de vraag op: hoe zorg ik ervoor dat ik mijn klanten de best mogelijke ondersteuning geef om ze te behouden?

De manier om deze vraag te beantwoorden, is door na te denken over wat belangrijk is voor een klant. Dit zijn immateriële goederen, zoals tijd en voldoening. De beste manier om deze aspecten van de klantenservice voor uw klanten te verbeteren, is door een ticketsysteem voor de helpdesk te implementeren om problemen efficiënter en effectiever op te lossen.

Wat is een ticketsysteem voor de helpdesk?

Een ticketsysteem voor de helpdesk is een gecentraliseerd systeem dat vragen, verzoeken en interacties van klanten registreert als tickets voor ondersteunend personeel om te organiseren, te reageren en op te lossen. Dit type helpdesksoftware helpt bij het stroomlijnen van het proces voor het oplossen van klantvragen. In specifieke gevallen wijst het het ticket toe aan een vertegenwoordiger die het best is uitgerust om het af te handelen via een geautomatiseerde ticketdistributie. Dit voorbeeld raakt een van de belangrijkste aspecten van een helpdeskticketgsysteem: automatisering.

Hoe werkt het ticketsysteem van de helpdesk?

Dit systeem werkt door tickets te maken, dit zijn documenten en logboeken van klanteninteracties bij te houden. Een medewerker van de klantenservice maakt bijvoorbeeld een ticket aan tijdens een live gesprek of via een e-mail. Supporttickets worden opgeslagen in een uniforme inbox die toegankelijk is voor alle medewerkers. Zodra het ticket is gegenereerd, stelt het systeem de vertegenwoordigers op de hoogte via een geluids- of emailmelding.

De gecentraliseerde helpdesk maakt het gemakkelijker om aangepaste rapporten te maken om belangrijke bedrijfsstatistieken en KPI’s bij te houden. Het verbeteren van uw klantenondersteuning is bijvoorbeeld belangrijk omdat dit deel uitmaakt van de basis waarop het bedrijf in het algemeen door sommige klanten zal worden beoordeeld.

Bovendien kan het instellen van automatiseringsregels de algehele workflow van het ondersteuningsteam verbeteren en de responstijd verkorten. Door voor uw klanten te zorgen en hen te ondersteunen, voegt u waarde toe aan uw bedrijf; zoals Dimension Data meldt, “84% van de organisaties die naar een betere klantenervaringrapportage verhoogde omzet.”

Onderdelen van helpdesk ticketsysteemsoftware

Een effectief ticketsysteem voor de helpdesk bevat componenten die de efficiëntie van het platform bepalen en klanten verschillende opties bieden om met bedrijven in contact te komen. Hoewel bedrijven in sommige gevallen tools zoals een AI-bot kunnen gebruiken, vond Microsoft dat “de effectiviteit van bots bij het oplossen van problemen is gedaald tot 28%. Bovendien vinden Amerikaanse consumenten bots niet effectief, en 40% vertrouwt op andere kanalen om contact op te nemen met serviceteams.”

De meeste consumenten geven er de voorkeur aan om telefonisch contact op te nemen met ondersteuning of een merk omdat ze op zoek naar een snel antwoord of een echte persoon om mee te praten. Dus bij het evalueren van de belangrijkste elementen van een helpdesk ticketsysteem, moet u er rekening mee houden dat de beste software is ontworpen om processen efficiënter te maken en consumenten in staat te stellen veelvoorkomende problemen sneller op te lossen.

Helpdesk ticketsystemen maken gestroomlijnde communicatie mogelijk via alle standaardplatforms. Reageren op de voorkeurskanalen van klanten zorgt voor merkloyaliteit en klantenbehoud. Na een enkele slechte klantenservice-ervaring, gaan consumenten verder. De millenniumgeneratie zal nog vaker van merk veranderen, meer dan driekwart geeft aan dit te doen.

Email

De meest voorkomende vorm van online communicatie is email. Om een account aan te maken op een site of dienst, hebt u een emailadres nodig. Het is dus van vitaal belang om een systeem te hebben voor het beheren van inkomende emails.

Het ticketsysteem van de helpdesk genereert ticket-ID’s voor elke email en wijst deze toe aan de juiste gebruikers of een team volgens de automatiseringsregels. De ticketeigenaar kan vervolgens overdragen, tags toevoegen, filteren en meer.

Emails doorsturen naar uw LiveAgent

Live chat

Net als een telefoongesprek, maar met een grotere nadruk op multitasking, stelt live chat een klant in staat om in realtime contact te maken met een chatmedewerker. Als gevolg hiervan wordt het beschouwd als een van de meest bevredigende manieren om te communiceren. Consumenten stellen het op prijs te weten dat er aan de andere kant van het scherm iemand staat te wachten om hun vragen te beantwoorden. Het geeft hen het gevoel belangrijk en gewaardeerd te worden. Volgens 99firms; “Ongeveer 69% van de shoppers in de VS vraagt om live chatfuncties.”

Live chat is browsergebaseerde software, wat betekent dat er bijna geen inspanning van uw klant nodig is omdat de chatknop is ingesloten op een website of specifieke webpagina. Via live chats komen klanten direct in contact met iemand die kan helpen bij het oplossen van hun problemen. Het proces wordt verder ondersteund door de context van het volgen van het gedrag van de klant op de website. Dit niveau van directe betrokkenheid leidt tot een positieve klantenervaring.

Realtime chatfunctie in het ticketsysteem van de helpdesk - LiveAgent

Callcenter

Wanneer uw klant een vraag heeft die ze niet helemaal kunnen uitleggen in een chat of met behulp van een email, zullen ze hoogstwaarschijnlijk bellen. Een callcenter is een gecentraliseerd kantoor dat is opgezet om inkomende oproepen te ontvangen en telefonische ondersteuning af te handelen. Callcentersoftware is een virtuele oplossing die u kunt integreren met een VoIP-provider. De meest voorkomende functies zijn interactieve spraakrespons (IVR), automatisch terugbellen, doorverbinden en onbeperkt opnemen van gesprekken.

Eén onderzoek wees uit dat “meer dan driekwart van alle consumenten liever telefonisch contact opneemt met de klantenservice.” Het is veel sneller om een probleem aan de telefoon uit te leggen dan om het uit te typen. Hoewel het essentieel is om andere contactpunten te hebben, is het hebben van een plek om te bellen van cruciaal belang.

Verbind uw VoIP-provider met helpdesksoftware - LiveAgent

Beheer van sociale media

Sociale media is een andere manier van klantenondersteuning die aandacht vraagt. Sociale media biedt een platform voor klanten om bedrijven buiten hun standaard contactmogelijkheden rechtstreeks te berichten. Daarom is het monitoren van sociale medianetwerken een integraal onderdeel van de klanttevredenheid. Volgens een onderzoek van Social Habit “verwacht 42% van de consumenten een reactie op sociale media binnen 60 minuten. Wat betreft geselecteerde kanalen zoals Facebook, verwacht 85% van de consumenten binnen zes uur een antwoord op hun vragen, terwijl 64% van Twitter gebruikers verwachten binnen een uur een antwoord.”

Dit is de reden waarom leveranciers van helpdesk ticketsystemen, zoals LiveAgent, integratie bieden met de belangrijkste sociale-mediaplatforms om het netwerk van uw klantenservicemogelijkheden te vergroten. Om het belang van SoMe in klantenservice te begrijpen, moet u weten dat ongeveer een miljard berichten zijn maandelijks uitgewisseld via Facebook Messenger tussen gebruikers en bedrijven.

Verbind Facebook met helpdesksoftware - LiveAgent

Klantenportaal

Klantenportaals zijn een manier voor klanten om 24/7 toegang te krijgen tot bronnen. Klanten kunnen inloggen om details over hun bestellingen te bekijken, met leden van het ondersteuningsteam te chatten en toegang te krijgen tot selfservice hulpopties om snel informatie te vinden. Dit is een geweldige optie om klanten te bieden, omdat het hen in staat stelt om hun problemen onafhankelijk op te lossen zonder contact op te nemen met de klantenservice.

Standaardfuncties zijn onder meer kennisbanken, forums, feedback en suggesties, het indienen van tickets en zoekwidgets. Deze functies zorgen ervoor dat het klantenportaal alle informatie bevat die een klant nodig heeft en maakt het gemakkelijk om te vinden wat ze zoeken. Dit vermindert het aantal vragen dat uw klantenservicemedewerkers dagelijks moeten behandelen en verbetert de algemene tevredenheid die een klant zal voelen aan het einde van hun interactie met uw bedrijf. Het is een win-winscenario voor u, uw medewerkers en uw klanten.

Aanpassing van de kennisbank in klantenportaalsoftware - LiveAgent

Kennisbank

Kennisbanken zijn een van de belangrijkste functies binnen een klantenportaal. Ze bieden bronnen en artikelen waarmee klanten door oplossingen voor veelgestelde vragen kunnen bladeren. Het aanbieden van deze service heeft als voordeel dat het klanten buiten kantooruren helpt, terwijl het ook het aantal vragen vermindert en het verkeer naar uw website verhoogt.

Een interne kennisbank geeft ondersteuningsteams snelle toegang tot informatie om klanteninteracties te versnellen en communicatie te stroomlijnen. De vertegenwoordigers hebben een opslagplaats met informatie om een probleem op te lossen zonder dat ze een andere vertegenwoordiger nodig hebben, waardoor ze minder tijd hebben om een klant te helpen. Omdat de kennisbank ongelooflijk toegankelijk is gemaakt door een zoekfunctie, kunnen vertegenwoordigers snel de informatie opzoeken die ze nodig hebben om het probleem van een klant op te lossen terwijl ze aan de telefoon of in een chatgesprek zijn. Bij het opzetten van een kennisbank moeten leden van alle afdelingen samenwerken om een hulpmiddel te creëren dat voldoet aan de complexe behoeften van klantenserviceverzoeken.

Klantenloyaliteit en retentie - Kennisbank - LiveAgent

Belangrijkste kenmerken van een effectief ticketsysteem voor de helpdesk

Componenten vertellen een deel van het verhaal voor een effectief ticketsysteem voor de helpdesk. Het andere deel van dat verhaal zijn de essentiële kenmerken die nodig zijn om een effectief systeem te zijn, hoewel er zeker een cross-over tussen de twee zal zijn.

Het is ook van cruciaal belang dat een tool voor klantenserviceoplossingen, zoals een effectief ticketsysteem voor de helpdesk, meegroeit met uw bedrijf terwijl u groeit. Niets vertraagt de groei zo goed als het implementeren van een nieuw proces, omdat het tijd, geld en moeite kost om medewerkers om te scholen in het gebruik van een nieuw systeem. Schaalbaarheid is dus een veelvoorkomend kenmerk binnen deze systemen. De meer geavanceerde functies waar u naar moet kijken bij het vinden van dit type oplossing zijn automatisering, rapportage en integratie.

Een belangrijk voordeel van automatisering is dat het de verantwoordelijkheid voor repetitieve of eenvoudige taken op zich neemt en deze voltooit. Automatisering wordt geïmplementeerd in de geautomatiseerde ticketdistributie van LiveAgent, die tickets tagt en toewijst zonder menselijke tussenkomst. Ook standaardberichten maken deel uit van dit concept.

Standaardberichten zijn als een vooraf opgenomen bericht dat u zou horen in een telefoonmenu; alleen de agent selecteert snel het vooraf gemaakte bericht voor een langere responstijd. Afhankelijk van het bericht van de klant, kunnen standaardberichten zo simpel zijn als hen laten weten dat u een paar minuten nodig hebt om hun accountgegevens te bekijken. Daarom weten ze dat u aan hun verzoek werkt, maar krijgen ze niet per se meteen een antwoord. Een snellere reactie is altijd beter, al is het maar om te zeggen dat u de frustratie van de klant begrijpt en aan een oplossing werkt.

Standaardberichtenfunctie in Live chatsoftware - LiveAgent

Rapportage speelt ook een belangrijke rol in elke organisatie en kan de effectiviteit van interacties met de klantenservice valideren. Uitstekende klantenservicerapportage kan uw organisatie belangrijke analyses geven die kunnen helpen bij het definiëren van de SLA die u kunt gebruiken om uw merk op de markt te brengen.

Met de juiste software kunt u ook andere apps integreren om de workflow van medewerkers te stroomlijnen en de efficiëntie nog verder te verbeteren. LiveAgent maakt bijvoorbeeld integratie met andere productiviteitssoftware mogelijk, zoals Slack, zodat er minder tijd wordt besteed aan het schakelen tussen interne communicatie-apps en productiviteitssoftware om dagelijkse taken uit te voeren. Als een ticketsysteem voor de helpdesk fungeert LiveAgent als de centrale plek voor klantenservice van een organisatie met krachtige functies om de efficiëntie en klantenservice te verbeteren.

Find the best solution for you

LiveAgent offers plenty of useful integrations and features, making customer service easier than ever before. Curious about all the opportunities?

Hoe u het beste ticketsysteem voor de helpdesk kiest?

Het kiezen van het beste helpdeskticketsysteem kan een uitdaging zijn, aangezien elk systeem zijn sterke en zwakke punten heeft. De onderstaande criteria kunnen u helpen te beslissen welke het beste voor u is. Desalniettemin is het belangrijk om in gedachten te houden dat zelfs als sommige systemen over het algemeen de beste lijken, ze misschien niet het meest geschikt zijn voor uw specifieke situatie.

Toezeggingen

Wanneer u naar een bepaalde klantenserviceoplossing kijkt, is het essentieel om te kijken naar de tijd dat u contractueel verplicht bent om voor hun systeem te betalen. Sommige leveranciers van oplossingen, zoals LiveAgent, factureren maandelijks zonder contract, dus u kunt op elk moment opzeggen. Anderen hebben daarentegen mogelijk contracten die vereisen dat u de service blijft gebruiken. Deze factor is van cruciaal belang om te overwegen voordat u een beslissing neemt en een paar weken in een contract vastzit aan iets dat niet past.

Prijzen

Op het eerste gezicht is de prijsstelling eenvoudig, omdat u de kosten per maand kunt bepalen bij elke provider die deze diensten aanbiedt. Maar u moet rekening houden met alle kosten die gepaard gaan met een ticketsysteem voor de helpdesk, omdat ze verder gaan dan alleen de prijs van de software. U moet rekening houden met de kosten van training, updates en doorlopende ondersteuning.

Bedrijven moeten deze kosten ook afwegen tegen de huidige kosten per ticket versus de geschatte kosten per ticket met de nieuwe oplossing. Volgens BMCblogs “was de gemiddelde ticketprijs (in de VS) €15,56, met een dieptepunt van €2,93 en een hoogtepunt van €46,69.” Hoe efficiënter uw systeem uw agenten in staat stelt om bij een bepaald ticket te zijn, hoe kosteneffectiever het systeem is. Als er kostenbesparingen per ticket zijn, kan de afschrijving van de aankoop van uw oplossing helpen om een weloverwogen beslissing te nemen.

Aangeboden contactopties

Het is ook belangrijk om rekening te houden met de klantenservice van de provider en hoe u met hen in contact kunt komen. Bedrijven kunnen contact opnemen met het ondersteuningsteam van LiveAgent via een kennisbank, live chat, email of telefoon. Het falen van uw systeem kan ertoe leiden dat u tijd verliest met het reageren op uw klanten, wat geldverlies is. Daarom is het absoluut noodzakelijk om contact op te nemen met de leverancier van uw helpdesk ticketsysteem.

Eenvoudig op- of afschalen

Verschillende organisaties hebben verschillende prioriteiten, afhankelijk van waar hun bedrijf zich bevindt. Werken met een leverancier van klantenserviceoplossingen die u de flexibiliteit geeft om op en neer te schalen, is een must. Naarmate je groeit, verandert de mogelijkheid om in de loop van de tijd meer agenten toe te voegen of het aantal mogelijkheden dat u hebt op te schalen, een serieuze verandering tussen helpdesk-ticketsystemen. Het is altijd belangrijk om te controleren hoe ver u met een systeem kunt gaan voordat u zich laat vastleggen. Zo lang mogelijk hetzelfde systeem behouden is de meest kosteneffectieve weg voorwaarts.

Software beperkingen

Sommige softwareoplossingen hebben misschien alles wat u nodig hebt, terwijl ze niet alle functies in een ticketsysteem voor de helpdesk hebben. Dit is prima, maar u moet rekening houden met de beperkingen van software in termen van toekomstbestendigheid in plaats van een beslissing op het moment. Natuurlijk hebt u misschien niet alle functies software-aanbiedingen nodig, maar u moet in de toekomst rekening houden met uw behoeften.

Integratie is een belangrijk onderdeel van elke software, omdat u hiermee processen kunt combineren in één intuïtieve interface en tijd kunt besparen. Als de alles-in-één-oplossing die u zoekt niet alle mogelijkheden heeft die u zoekt, controleer dan met welke programma’s ze zijn geïntegreerd, omdat ze de achterstand op een kosteneffectieve manier kunnen oppakken. Tegelijkertijd moet cloudgebaseerde software in staat zijn om onverwachte internetstoringen op te vangen. Ten slotte kan het ontbreken van een gratis proefversie of gratis versie het ook een uitdaging maken om te bepalen of de software zal werken om aan uw behoeften te voldoen.

Software beperkingen - App - Uploads - 2020 - 11 - Group 586.png

Samenwerkingsopties

Het ondersteunend personeel is tot nu toe besproken als een enkelvoudige agent, maar in veel operaties is dit niet het geval. Helpdesksystemen moeten teams ondersteunen en hen in staat stellen samenwerken aan problemen. Het succes en falen van een organisatie ligt zelden op de schouders van één persoon. Geen enkel bedrijf kan op die manier gedijen. Door uw team de mogelijkheid te geven om samen te werken via interne chat, interne kennisbank, bijlagen of notities in het ticket, voegt u waarde en efficiëntie toe.

Live chatsoftware notities in chat - LiveAgent

Demoversie van een eenvoudig IT-ticketsysteem

Zelf iets kunnen bekijken is altijd de beste manier om iets te beoordelen. Denk bijvoorbeeld aan het verschil tussen iemand die een schilderij aan u beschrijft en dat u het zelf kunt zien.

De twee scenario’s zullen zeer verschillende uitkomsten hebben voor uw begrip van het schilderij. Hetzelfde werkt voor de demoversie van alle software. U kunt het idee van de toepassingen begrijpen terwijl u een demonstratie bekijkt van hoe het werkt, in plaats van er alleen maar over te lezen. Met de demoversie kunt u vertrouwd raken met de lay-out en kijken of het product voor u werkt.

Demoversie van een eenvoudig IT-ticketsysteem - App - Uploads - 2021 - 12 - LiveAgent Demo.png
Stand out from your competitors with a strong
customer service culture​

Wat is het beste ticketsysteem voor de helpdesk?

Het beste helpdesk-ticketsysteem is er een dat uw operatie efficiënter maakt en klanten selfservice-opties biedt om de werklast van uw werknemer te verminderen. Oplossingen zoals LiveAgent hebben robuuste aanpassingsopties om workflows te creëren die specifiek zijn voor uw bedrijf. Het beste systeem is het systeem dat het meest geschikt is voor uw unieke vereisten.

Het beste ticketsysteem voor de helpdesk voor kleine bedrijven

Als u een klein bedrijf bent, moet het doel van uw keuze ROI, waarde en schaalbaarheid zijn. Daarom is het ideale scenario om een systeem te vinden dat aan uw behoeften voldoet tegen een redelijke prijs.

Aanbieders van eenvoudige ticketsystemen bieden een gratis versie van hun software met beperkte mogelijkheden. LiveAgent biedt een gratis abonnement dat u de basis geeft van alles wat u nodig hebt om aan de slag te gaan, zoals een chatknop, basisrapportage en het klantenportaal. Een andere redelijk geprijsde optie is Zoho Desk, die ook een gratis versie biedt. Van daaruit kunt u ervoor kiezen om te upgraden naar een betaald abonnement.

Het beste ticketsysteem voor de helpdesk voor middelgrote bedrijven

Naarmate uw bedrijf blijft groeien, zijn er meer opties in de middenmarkt van helpdesk-ticketsystemen, omdat meer geld meer functies betekent. Op dit moment hebt u waarschijnlijk een groeiend team van vertegenwoordigers, en u zou u moeten concentreren op het samenbrengen van hen met systemen die samenwerking bevorderen en die kunnen worden geïntegreerd met de verschillende applicaties die u al hebt en die u van plan bent te groeien. Er moet echter nog steeds een focus op waarde zijn, omdat u waarschijnlijk het budget niet wilt breken voor te veel functies.

LiveAgent kan meer dan 190 programma’s integreren op dit niveau, inclusief sociale media. Sociale media zijn kostbaar voor uw marketingcampagnes, vooral als u een opkomend merk bent. Door vragen en zorgen op sociale media te beantwoorden, kunt u uw merk uitbreiden en gedenkwaardige klanteninteracties creëren. Net als andere ticketsystemen voor helpdesks, kan het ook worden geïntegreerd met Slack om teamleden verbonden te houden. Een andere geweldige optie is Jira Service Desk, omdat het ook beschikt over een enorm assortiment aan integratiemogelijkheden.

Het beste ticketsysteem voor de helpdesk voor grote bedrijven

Grote bedrijven kunnen alles uit de kast halen. Nu u alle toeters en bellen kunt betalen, is het tijd om te kijken naar alle functies die u wilt en nodig hebt. Maar op zoek gaan naar waarde is nog steeds altijd de beste manier van handelen, met hoeveel geld u ook moet werken.

De zware slagmensen van de ruimte, Zendesk en Jira Service Desk, bieden enkele kwaliteiten die anderen niet hebben, zoals eenmalige aanmelding. Met eenmalige aanmelding hebben gebruikers toegang tot de software met bestaande inloggegevens, zoals inloggen met een Google-account.

Dit betekent niet dat dit de enige opties zijn. Afhankelijk van wat u als groot bedrijf nodig heeft in de vorm van klantenondersteuning, kunt u misschien beter kiezen voor een meer kosteneffectieve optie die heeft wat u nodig heeft. LiveAgent heeft bijvoorbeeld een overvloed aan functies, terwijl het hoogste serviceniveau redelijk geprijsd is, met een vergelijkbare waarde als sommige helpdesksystemen die veel meer kosten.

Looking for great ticketing system?

LiveAgent can help you rapidly improve your customer service. Curious about all the opportunities?

Voordelen van het gebruik van een ticketsysteem voor de helpdesk

Hoewel u de klantenondersteuning kunt beheren zonder een helpdesk, kost de benodigde tijd en moeite meer arbeidskosten dan het gebruik van een ticketsysteem voor de helpdesk. Efficiëntie is een van de voordelen van een dergelijk systeem.

Dit type service zal niet alleen een effectieve werkomgeving creëren om te voorkomen dat werknemers verschillende platforms moeten doorzoeken om verschillende problemen handmatig aan te pakken, maar het zal ze ook samenbrengen door hen in staat te stellen samen te werken aan problemen. Bovendien zal het hun werklast verminderen door selfservice-opties te creëren om de gebruikerservaring te verbeteren. U kunt workflows creëren om de tijd die nodig is om een probleem op te lossen te optimaliseren, waardoor het ticketvolume dat u kunt oplossen toeneemt, zodat u uw klanten tevreden kunt houden.</a >

Ze maken ook de consolidatie van meerdere wegen van klanteninteractie op één enkele plaats mogelijk en catalogiseren deze in een gebruiksvriendelijke, functionele ruimte. De mogelijkheid om emails, live chat, telefoontjes en vragen van sociale media allemaal op één enkele plaats te verzamelen, is niet iets om mee te spotten. Dit is een effectieve besteding van de bedrijfskosten. Al deze gegevens, vastgelegd en klaar met inzicht in de problemen waarmee klanten worden geconfronteerd, kunnen vervolgens worden gebruikt om andere beslissingen buiten de klantenservice te helpen nemen.

Ticketsysteem sk voorbeeld - LiveAgent

Voor de kosten van een ticketsysteem voor de helpdesk kunt u de klantentevredenheid verhogen, de efficiëntie van uw medewerkers verhogen en de waarde van uw merk vergroten door een positieve klantenservice-ervaring te creëren die klantenloyaliteit zal vergroten. Klantenbehoud is goedkoper dan klantenwerving, en mensen zijn bereid meer te betalen voor een betere klantenservice. Volgens Hubspot, “is 68 procent van de consumenten bereid meer te betalen voor producten en diensten van een merk dat ze vertrouwen om uitstekende service te bieden.”

Een goede klantenservice-ervaring is alles in de wereld van vandaag, en een helpdesk ticketsysteem zal u helpen deze te leveren.

Implementatie van helpdesk ticketsysteem

De implementatie van een ticketingsysteem voor de helpdesk is eenvoudig, omdat veel ervan webgebaseerd zijn. Over het algemeen kiest u een van de abonnementen die beschikbaar zijn bij de softwareleverancier, maakt u een account aan, installeert u de software, past u uw dashboard en klantenportaal aan, voegt u plug-ins toe en meer. In het geval van LiveAgent zijn zaken als de live chatfunctie net zo eenvoudig als het kopiëren en plakken van code in uw website.

Kosten van ticketsysteem voor helpdesk

De kosten van een ticketsysteem voor de helpdesk zijn afhankelijk van de provider, maar vallen over het algemeen onder een maandelijkse facturering op basis van het aantal vertegenwoordigers dat u toegang tot het systeem heeft. Over het algemeen krijgt u de systeemfuncties, maar betaalt u voor meer toegang. Sommige hebben een maandelijkse vergoeding die een bepaald aantal vertegenwoordigers toelaat of de mogelijkheid om meer te hebben, terwijl andere een jaarlijkse vergoeding bieden om de kosten te verlagen.

Het belangrijkste om te onthouden bij het overwegen van de kosten van een ticketsysteem voor de helpdesk is de waarde die u krijgt voor dat maandelijkse bedrag. De prijs van een systeem moet worden afgewogen tegen de besparingen die u zult behalen door het te implementeren, wat zichzelf snel terug zou moeten betalen. Dit gebeurt omdat de kosten per ticket dalen op basis van arbeidskosten, aangezien een ticketingsysteem voor de helpdesk uw activiteiten efficiënter zou moeten maken.

Prijsmodellen van helpdesk ticketsysteem

Als je kijkt naar de prijsstructuren van providers van helpdeskticketsystemen, zult u vaak zien dat maandelijkse kosten per vertegenwoordiger worden berekend. Iedereen in het team dat is ingelogd op het systeem, wordt toegevoegd aan de maandelijkse betaling. LiveAgent volgt dit prijsmodel. Daarnaast rekent SolarWinds extra kosten per apparaat per maand.

Het andere gangbare prijsmodel dat u op de markt voor helpdesk ticketsystemen zult zien, is een abonnement per licentie, dat een bepaald aantal vertegenwoordiger toestaat. JitBit is een van dit soort providers en ze maken ook een jaarlijkse betaling mogelijk om de kosten te verlagen.

Our employees have easily gotten used to LiveAgent. Working with LiveAgent is easy and intuitive.

Atomer

Wat vinden klanten van het LiveAgent alles-in-één ticketsysteem voor de IT-helpdesk?

Sli.do is een webtoepassing waarmee presentatoren het publiek kunnen betrekken bij peilingen en rechtstreeks met hen kunnen praten als ze vragen stellen. Dit is wat ze te zeggen hebben over LiveAgent:

“Evenementen en vergaderingen zijn een zeer dynamische omgeving. Alles verandert voortdurend, daarom helpen live chat en telefoontjes ons om dicht bij onze klanten te blijven, en emails, aan de andere kant, helpen ons de belangrijkste gesprekken die we voeren te prioriteren. hebben. Dus we markeren emails, maken tags voor specifieke emails en wijzen verschillende prioriteiten toe. Het beste van LiveAgent is dat het alles vanaf één plek kan beheren, of het nu een telefoongesprek, chat of email is. Als gevolg hiervan is het heel gemakkelijk om met onze klanten te praten, zelfs tijdens de drukste periode. LiveAgent stelt ons daarom in staat sneller contact op te nemen en een soepel en succesvol evenement voor onze klant te verzekeren.”

Een andere recensie is van Atomer, een bedrijf waarmee klanten een volledig webgebaseerd systeem kunnen leasen om eenvoudig online winkels of websites te maken. Deze onderneming vereiste een robuust ticketsysteem voor de helpdesk en na een aantal tests te hebben uitgevoerd, kozen ze voor LiveAgent omdat dit het beste bij hen past. Ze zeiden:

“Onze medewerkers zijn snel gewend aan LiveAgent. Werken met LiveAgent is eenvoudig en intuïtief. LiveAgent is de tool die we gebruiken om klanten elke dag te helpen, en we zijn er erg blij mee. Het biedt het perfecte niveau van transparantie tussen ons en de klant.”

Top 20 aanbieders van helpdesk ticketing systeemlijst

1. LiveAgent

LiveAgent's startpagina

In 2006 begon LiveAgent omdat de oprichters geen geweldige tool voor klantenondersteuning konden vinden die live chat toestond, dus hebben ze het gehaald. In 2011 breidden ze de functies van de software uit met een ticketsysteem voor de helpdesk. Nu heeft LiveAgent meer dan 45 ticketfuncties en meer dan 190 integraties, evenals de ondersteuning van integraties van derden, en het is gemakkelijk te gebruiken en in te stellen. De helpdesk-ticketfuncties verbeteren de productiviteit en verhogen tegelijkertijd het klantenbehoud en het aantal conversies. Bij elk abonnement is een optionele mobiele app inbegrepen.

LiveAgent is een zeer schaalbare optie met een robuust aanpassingsniveau en opties voor integratie in één enkel platform. Met zijn brede scala aan functies en integraties, kan het worden aangepast aan de behoeften van zowel kleine als grote bedrijven in alle sectoren.

Belangrijkste kenmerken

  • Standaardberichten
  • Geautomatiseerde ticketdistributie
  • Honderden integraties
  • Selfserviceportaal en forum

Voors en tegens

LiveAgent is een sterke keuze voor mensen met een beperkt budget, omdat het redelijk geprijsd is, zelfs op het hoogste niveau. Het ondersteunt echter geen eenmalige aanmelding voor SAML voor ondernemingen met honderden werknemers, zoals andere bedrijfssystemen.

Prijs

Gratis Ticket – €15/vertegenwoordiger/maand Ticket + Chat – €29/vertegenwoordiger/maand All-inclusive – €49/vertegenwoordiger/maand

2. Zoho Desk

2. Zoho Desk - App - Uploads - 2021 - 12 - Zoho Desk Homepage.png

Ze lanceerden in 2016 een helpdesk-ticketsysteem dat feilloos integreert met veel apps die door Zoho zijn ontwikkeld. In totaal hebben ze tussen de veelheid aan apps voor elk niveau van het bedrijf, die nog steeds om de paar maanden daalt, meer dan 60 miljoen gebruikers bereikt. Bovendien hebben ze uitgebreide en redelijk geprijsde cloudgebaseerde software.

Zoho Desk is een schaalbaar systeem van één medewerker tot honderden. Gebruikers van Zoho hebben ook de toegevoegde bibliotheek met Zoho-producten die kunnen worden geïntegreerd met de Zoho Desk.

Belangrijkste kenmerken

  • Meerdere kanalen
  • Workflow automatisering
  • Platform integratie
  • Selfservice kennisbank
  • Artificial intelligence

Voors en tegens

Hoewel redelijk geprijsd, kost het toevoegen van een light-agent €6 extra per maand (en 50 gratis light vertegenwoordigers op het hoogste niveau). Light vertegenwoordigers hebben beperkte helpdesk-rechten omdat ze geen deel uitmaken van het klantenondersteuningsteam, maar interacties met de klantenservice kunnen ondersteunen. Het mist ook een SAML-single sign-on en de CRM-integratie is met een ander product dan Zoho. Een van de belangrijkste kenmerken die het onderscheidt, is de AI Zia, die een krachtige toevoeging is aan het ondersteunend personeel, maar die alleen beschikbaar is voor het hoogste niveau. Bovendien hebben ze het extra voordeel van een gereduceerde prijs als ze jaarlijks worden gefactureerd.

Prijs

Gratis Standaard – €20/vertegenwoordiger/maand (€14/vertegenwoordiger/jaarlijks) Professioneel – €35/agent/ maand (€23/vertegenwoordiger/jaarlijks) Enterprise – €50/vertegenwoordiger/maand (€40/vertegenwoordiger/jaarlijks)

3. HappyFox

HappyFox Startpagina

HappyFox is een snel op te zetten, webgebaseerde helpdesk en biedt enorme aanpassingsopties, administratiebeheer en beveiligingsfuncties die een groot bedrijf ten goede zullen komen. Bovendien is het gebruiksvriendelijk en biedt het veel functies waarmee selfservice voor klanten de werklast van uw vertegenwoordigers kan verlichten.

Omdat er geen gratis optie is en hun prijzen beginnen bij €29 per agent per maand, is het niet gemakkelijk te verkopen voor mensen met een beperkt budget. Het voordeel is dat ze onbeperkte agentservice bieden, maar tickets per jaar beperken voor uitgebreidere operaties. Het bedrijf biedt eenmalige aanmelding en tools om het bestuur en de beveiliging voor grote bedrijven te behouden.

Belangrijkste kenmerken

  • Meerdere kanalen
  • Makkelijk te gebruiken
  • Interne en externe kennisbank
  • Maatwerk
  • Administratie- en beveiligingsfuncties

Voors en tegens

Er is een vereiste van 5 agenten voor alle abonnementen, maar het is moeilijk in te schatten of dit een goede of slechte zaak is zonder de prijsstructuur te kennen.

Prijs

Prijzen zijn niet direct beschikbaar, maar ze bieden vier niveaus van op vertegenwoordigers gebaseerde prijzen vanaf €29/vertegenwoordiger/maand. Er zijn ook vier niveaus van onbeperkte agenten met ticket- en aangepaste veldlimieten. Limieten beginnen bij 10.000 tickets per jaar en tien aangepaste velden, en het hoogste niveau heeft 250.000 tickets per jaar en 200 aangepaste velden.

4. Help Scout

4. Help Scout - App - Uploads - 2021 - 12 - Help Scout Homepage.png

Help Scout wordt vertrouwd door meer dan 12.000 bedrijven in 140 landen en is een klantenondersteuningsplatform dat is gebouwd met groeiende bedrijven in gedachten. Als gevolg van de focus van Help Scout op klanten, vergemakkelijkt het ook de samenwerking tussen teamleden, iets dat is vastgesteld door tien jaar ervaring.

Help Scout is ontworpen om met uw bedrijf mee te groeien en ondersteunt bedrijven van elke omvang. De laagste niveaus beginnen met een breed scala aan functies. De service omvat meer geavanceerde beveiliging, zoals HIPAA-compatibele functies en mogelijkheden voor eenmalige aanmelding bij de middelste en hoogste abonnementen.

Belangrijkste kenmerken

  • Gedeelde inbox
  • Kennisbank
  • Klantenbeheer
  • Naleving
  • SSO/SAML
  • Beveiliging

Voors en tegens

Ze bieden een proefperiode van 15 dagen van hun twee lagere niveaus, maar het hoogste niveau, hoewel het robuuste functies vertoont waarnaar elke onderneming op zoek zou zijn, heeft geen prijs vermeld. Help Scout is een optie waarmee bedrijven hun abonnement kunnen upgraden naarmate hun bedrijf schaalt. Het biedt geen gratis versie.

Prijs

Standaard – €25/vertegenwoordiger/maand (€20/vertegenwoordiger/jaarlijks) Plus – €40/vertegenwoordiger/maand (€35/agent/jaarlijks) Onderneming – Contact nodig

5. KB Support

Startpagina KB-ondersteuning

Hoewel het niet zo gebruikelijk is als andere helpdesk-ticketingsystemen op deze lijst, richt KB Support zich erop de beste plug-in voor ondersteuningstools te zijn voor WordPress- en eCommerce-websites.

Dit product is bedoeld voor startende bedrijven op internet, met plug-ins die specifiek zijn voor WordPress en eCommerce-integratie.

Belangrijkste kenmerken

  • Inzendformulieren
  • Gastentickets
  • Kennisbank met de mogelijkheid om artikelen te beperken
  • Vertegenwoordigersrechten
  • Automatisch toekennen
  • SLA-tracker

Voors en tegens

Hoewel KB-ondersteuning lage jaarlijkse factureringskosten heeft, vereist het wel een verbintenis van een jaar na betaling. Ze hebben de mogelijkheid om specifieke plug-ins te kopen die bij elke laag van het abonnement zijn inbegrepen, zodat u kunt beslissen wat u wel en niet nodig heeft, hoewel de bundels met een aanzienlijke korting komen. Buiten de kosten is het nadeel dat er geen slimme toewijzingstechnologie op het werk is; het wijst willekeurig of op basis van actieve tickets per gebruiker toe.

Prijs

Voor een enkele site, jaarlijks gefactureerd (prijsverhogingen per site tot een onbeperkt abonnement): Starter – €74 Professioneel – €102 Onderneming – €150

6. Zendesk

Zendesk startpagina

Als een van de meest bekende ticketsystemen voor helpdesks, heeft Zendesk veel opties vanaf €19 per vertegenwoordiger per maand met de basis en hun bedrijfsklare abonnement vanaf €215 per vertegenwoordiger per maand. Deze hoogwaardige service wordt vertrouwd door bedrijven als Uber en Netflix, plus meer dan 160.000 wereldwijde bedrijven.

Zendesk biedt abonnementen voor elke bedrijfsgrootte en een gratis proefversie voor elk niveau.

Belangrijkste kenmerken

  • Live chat
  • Gemeenschapsforums
  • Antwoordbot
  • Kennisbank
  • Sociale media integratie
  • Sandbox-test
  • Lichte toegangslicenties

Voors en tegens

De functies van Zendesk zijn uitgebreid, met abonnementen die variëren van kleine bedrijven tot bedrijfsniveaus. Jaarlijks of van maand tot maand gefactureerd, is er geen verplichting aan Zendesk buiten deze voorwaarden (er is geen restitutie voor annulering of downgraden).

Prijs

Ondersteuningsteam – €19 per vertegenwoordiger/maand, jaarlijks gefactureerd Support Professional – €49 per vertegenwoordiger/maand, jaarlijks gefactureerd Ondersteuningsonderneming</strong > – €99 per vertegenwoordiger/maand jaarlijks gefactureerd Suite Team – €49 per vertegenwoordiger/maand jaarlijks gefactureerd Suite groei – €79 per vertegenwoordiger/maand gefactureerd jaarlijks Suite Professional– €99 per vertegenwoordiger/maand, jaarlijks gefactureerd Suite Enterprise – €150 per vertegenwoordiger/maand, jaarlijks gefactureerd Hoogste niveau – €215 per vertegenwoordiger/maand, jaarlijks gefactureerd

7. Vision Helpdesk

Vision Helpdesk startpagina

Hoewel Vision Helpdesk veel helpdeskopties biedt, van klantenservice tot IT-ondersteuning, is het een helpdesk ticketsysteem dat zich richt op uw medewerkers met gamificatie-opties en samenwerkingsfuncties die een positieve werkomgeving stimuleren. Dat betekent echter niet dat ze de klant uit het oog verliezen, wat een benadering met meerdere kanalen biedt voor klanten om te communiceren met ondersteuning.

Dit systeem creëert een gecentraliseerde helpdesk voor uw bedrijf met aanpasbare workflows. Hoewel het redelijk geprijsd is, heeft het niet de functies die sommige grotere ondernemingen nodig hebben.

Belangrijkste kenmerken

  • Automatisering
  • Gamificatie
  • Facturatie
  • Meerdere kanalen

Voors en tegens

Hoewel beschikbaar in zowel SaaS-cloud als downloadbare licenties, is de SaaS-cloudlicentie alleen beschikbaar in de VS, het VK, de EU en India. Ze hebben echter wel een gratis proefperiode van 30 dagen, zonder enige verplichting.

Dit systeem is meer gericht op factureerbare klantenservice-uren dan op algemene klantenservice, en de live chatfunctie is een aparte aankoop.

Prijs

Starter – €12 per vertegenwoordiger per maand, jaarlijks gefactureerd / €15 per vertegenwoordiger, maandelijks gefactureerd Pro – €20 per vertegenwoordiger per maand, jaarlijks gefactureerd / €25 per vertegenwoordiger, maandelijks gefactureerd

8. HubSpot

8. HubSpot - App - Uploads - 2021 - 12 - Hubspot Homepage.png

Net als anderen op deze lijst, is HubSpot opgezet om met u mee te groeien en is het een herkenbare naam, omdat ze veel andere producten hebben die vaak worden gebruikt. U kunt aan de slag met een gratis abonnement van een vertrouwde naam op internet en u kunt de flexibele ondersteuning en eenvoudige onboarding gebruiken om uw klanten beter te begrijpen.

Het HubSpot-systeem is een optie die met uw bedrijf meegroeit met zowel gratis als betaalde versies, afhankelijk van de behoeften van uw bedrijf. De hogere niveaus bieden essentiële functies voor een groot bedrijf naarmate het groeit.

Belangrijkste kenmerken

  • Ticketroutering
  • NPS-enquêtes
  • Eenmalig inloggen
  • Slack-integratie
  • Rechten op veldniveau

Voors en tegens

Ze bieden een gratis versie met veel van de essentiële functies die u nodig hebt om aan de slag te gaan. Toch begint de ticketautomatisering pas met het abonnement van €50 per maand, dat twee vertegenwoordigers omvat en de mogelijkheid om meer toe te voegen voor elk €25 op het startniveau. Op het hoogste niveau is het een jaarlijkse verbintenis.

Prijs

Starter – Begint bij €50/maand, maandelijks gefactureerd (Begint bij twee betalende gebruikers) Professioneel – Begint bij €400/maand, maandelijks gefactureerd (Begint bij vijf betalende gebruikers) Enterprise – Begint bij €1.200/mand gefactureerd bij €14.400/jaar (begint bij 10 betalende gebruikers)

9. Front

9. Front - App - Uploads - 2021 - 12 - Front Homepage.png

Front wordt op de markt gebracht als een helpdeskoplossing die een meer persoonlijke ervaring voor klanten creëert en verwijdert ticketnummers om de klant een persoonlijk antwoord te geven. Het is eenvoudig en intuïtief en automatisering houdt het toewijzen van vragen aan het juiste supportteamlid bij.

Front is een zeer schaalbaar systeem met maximaal tien teamgenoten op de onderste laag, 50 op de tweede en onbeperkt bovenaan.

Belangrijkste kenmerken

  • Team inboxen
  • Analyses
  • Berichtsjablonen
  • Regels
  • Opdrachten

Voors en tegens

Er is geen ticketsysteem, maar het werkt door ondersteuning te organiseren via gedeelde inboxen en deze toe te wijzen via automatische taakverdeling. Hoewel het ticketsysteem de toewijzingen niet automatiseert, kunt u regels maken die dat wel doen (aangepaste regels zijn alleen beschikbaar op het niveau van €49).

Er is ook een verbintenis voor een jaar.

Prijs

Starter – €19 per persoon, per maand, jaarlijks gefactureerd Prime – €49 per persoon, per maand, jaarlijks gefactureerd

10. AzureDesk

AzureDesk startpagina

Dit systeem is een betaalbare optie voor kleine en middelgrote bedrijven, die de ervaring van het gebruik van een helpdesksysteem willen vereenvoudigen. Het biedt aanpassingsopties en app-integratie van derden.

Hoewel de waarde voor de kosten hoog is bij Azure Desk, beperkt het feit dat ze slechts één abonnement hebben dat geen functies op ondernemingsniveau heeft, de bruikbaarheid ervan voor kleine en middelgrote bedrijven.

Belangrijkste kenmerken

  • Ticketbeheer
  • Onbeperkte mailbox
  • App integraties
  • Rapportage
  • Samenwerking
  • Kennisbank

Voors en tegens

Er is een gratis proefperiode van 14 dagen beschikbaar; er is echter slechts één abonnementsoptie beschikbaar. Het abonnement heeft veel functies, maar de schaalbaarheid is beperkt. Er zijn geen geavanceerde functies voor ondernemingen, zoals beveiliging of governance.

Prijs

Eén abonnement – €33 per gebruiker per maand, jaarlijks gefactureerd en €50 per gebruiker per maand, maandelijks gefactureerd.

11. SupportBee

SupportBee startpagina

SupportBee is een ticketsysteem voor de helpdesk dat tot doel heeft een collaboratieve werkomgeving te bouwen, zodat leden van het klantenondersteuningsteam elkaar kunnen helpen om problemen van klanten op te lossen. Via een gedeelde inbox die eenvoudig is in te stellen en voor mobiel geoptimaliseerd is, is SupportBee een flexibel teamgebaseerd systeem.

Dit systeem biedt alle basisprincipes die u nodig heeft om een klantenserviceteam te starten. Het biedt echter niet de ondersteuning die grotere bedrijven nodig hebben.

Belangrijkste kenmerken

  • Gedeelde inbox
  • Kennisbank
  • Klantenportaal
  • App integratie

Voors en tegens

Hoewel zeer betaalbaar, zijn de functies en functionaliteit van SupportBee niet zo uitgebreid of uitgebreid als die aangeboden door andere bedrijven voor dezelfde prijs. Ook is de klantenportaalsoftware alleen beschikbaar op het hogere niveau. Maar over het algemeen is het een vereenvoudigd ticketsysteem dat goed zal werken voor kleinere bedrijven.

Prijs

Opstarten – €15 /gebruiker/maand of €13 /gebruiker/maand jaarlijks gefactureerd Enterprise – €20 /gebruiker/maand of €17 /gebruiker/maand jaarlijks gefactureerd

12. Freshdesk

Freshdesk startpagina

Freshdesk wordt vertrouwd door meer dan 40.000 bedrijven, waaronder HP, Pearson en American Express, en is een alles-in-één klantenserviceplatform. Met het schaalbare platform van Freshdesk, systeemeigen ondersteuning met meerdere kanalen en samenwerkingsfuncties kan uw bedrijf het werk stroomlijnen en uw klanten tevreden stellen.

Dit systeem is op schaal gebouwd met betaalbare opties voor verschillende zakelijke omstandigheden.

Belangrijkste kenmerken

  • Integratie van berichtenservice
  • Selfservice met bots en AI
  • Automatisering
  • Samenwerkend
  • Beheer- en beveiligingsfuncties
  • Identiteits- en toegangsbeheer

Voors en tegens

Er is een gratis versie met de basisprincipes die een bedrijf nodig heeft om aan de slag te gaan, plus een onbeperkt aantal vertegenwoordigers. Daarna vordert elk niveau met de functies die u nodig hebt terwijl u groeit. Op vaardigheden gebaseerde routering begint echter pas op het hoogste niveau.

Prijs

Blossom– €15/vertegenwoordiger/maand, jaarlijks gefactureerd – €19/vertegenwoordigers/maand, maandelijks gefactureerd Garden – €35/vertegenwoordiger/maand, jaarlijks gefactureerd – €45/ vertegenwoordiger/maand, maandelijks gefactureerd Estate – €49/vertegenwoordiger/maand, jaarlijks gefactureerd – €69/vertegenwoordiger/maand, maandelijks gefactureerd Forest – e99 /vertegenwoordiger/maand, jaarlijks gefactureerd – €125/vertegenwoordiger/maand, maandelijks gefactureerd

13. Geweldige ondersteuning

Geweldige startpagina voor ondersteuning

Als ondersteuningsplug-in voor WordPress is Awesome Support eenvoudig en gemakkelijk in te stellen en heeft het veel add-ons in elk bundelniveau. Ze bieden de “meest geweldige” helpdesk en ondersteuningsplug-in voor WordPress, met meer dan 10.000 actieve installaties.

Hoewel er grote op WordPress gebaseerde sites zijn, zoals Microsoft News en BBC America, is dit het beste voor een kleiner bedrijf, omdat het meer beveiligings- en beheerfuncties moet bevatten om hogerop nuttiger te zijn. Maar zelfs als deze niet nodig zijn voor een groter bedrijf, zijn onbeperkte agenten een enorm verkoopargument.

Belangrijkste kenmerken

  • Geen kosten per vertegenwoordiger
  • Aanpasbaar
  • Ticketgeschiedenis
  • Tijdregistratie
  • Automatische tickettoewijzingen

Voors en tegens

Hoewel ze onbeperkte agenten en onbeperkte tickets aanbieden, moet u zich verplichten om het product een jaar lang te gebruiken. Het voordeel is dat elke laag zeer betaalbaar is voor elk bedrijfsniveau, maar ze hebben niet de opties die een groot bedrijf nodig zou hebben.

Prijs

Standaard – €149 per jaar Pro – €229 per jaar Enterprise – €289 per jaar < strong>Bureau – e409 per jaar

14. TeamSupport

TeamSupport startpagina

TeamSupport, vertrouwd door Fujifilm, Comcast en de NBA, is een webgebaseerd business-to-business-klantenondersteuningssysteem met omnichannel-ondersteuning dat samenwerking vergemakkelijkt en problemen met klantenondersteuning stroomlijnt door te integreren met software die al in uw technische deck aanwezig is.

De ondersteuningsservice van dit systeem heeft veel te bieden, maar de startkosten per vertegenwoordiger per maand zijn hoog, wat betekent dat het voor sommige kleinere bedrijven onbereikbaar kan zijn.

Belangrijkste kenmerken

  • Speciaal gebouwd voor B2B
  • Ticketbeheer
  • Klantenbeheer
  • Integraties
  • Selfserviceportaal voor klanten

Voors en tegens

Veel functies zijn gericht op B2B-klantenservice en IT-ondersteuning. Het nadeel is dat het laagste niveau €50 per vertegenwoordiger per maand kost, relatief duur in vergelijking met sommige andere helpdesk-ticketsystemen met vergelijkbare functies en een lagere prijs.

Prijs

Prijzen weerspiegelen kortingen voor jaarlijkse facturering. Supportdesk – €50 per medewerker per maand Onderneming – €69 per medewerker per maand

15. Freshservice

Freshservice startpagina

Freshservice is een cloudgebaseerde oplossing voor IT-servicebeheer. Net als zijn helpdesk-tegenhanger, is het een gebruiksvriendelijk, allesomvattend systeem met een serieus scala aan functies.

De schaalbaarheid van dit platform geeft het de mogelijkheid om voor bedrijven van elke omvang te werken naarmate ze groeien.

Belangrijkste kenmerken

  • Automatisering
  • AI chatbots
  • Integraties
  • Snelle implementatie
  • Platform zonder code

Voors en tegens

Ze bieden een gratis proefperiode van 21 dagen met alle functies geactiveerd. Ze moedigen samenwerking binnen hun functies aan. Ze bieden beveiligingsfuncties die gegevens in de cloud beschermen met toegangsbeheer en versleuteling voor gegevens in transit. Helaas is er geen gratis versie.

Prijs

Elk niveau heeft een maandelijkse optie die €10 meer is voor Starter en Growth en €20 meer voor Pro en Enterprise.

Starter: €19 per vertegenwoordiger per maand, jaarlijks gefactureerd. Groei: €49 per vertegenwoordiger per maand, jaarlijks gefactureerd. Pro : €89 per vertegenwoordiger per maand, jaarlijks gefactureerd.‍ Enterprise: €109 per vertegenwoordiger per maand, jaarlijks gefactureerd.

16. ManageEngine Service Desk Plus

ManageEngine Service Desk Plus-startpagina

Meer dan 100.000 organisaties, zoals Disney en Honda, vertrouwen op ManageEngine om hun IT te beheren. Hun Servicedesk Plus-systeem is een cloudgebaseerde IT-oplossing waar klanten en IT-professionals al meer dan tien jaar blij mee zijn.

Hoewel ManageEngine Service Desk Plus een overvloed aan functies heeft, is het moeilijk om het aan te bevelen aan bedrijven van een bepaalde grootte zonder de details van de kosten te kennen. Prijsplannen lijken goed te passen bij elk bedrijfsniveau. Ze werken ook samen met Zoho om hun Zia AI-assistent te gebruiken als een mogelijk eerste contactpunt voor klanten.

Belangrijkste kenmerken

  • Best practiceBest practice ITSM-workflows ITSM-workflows
  • Slimme automatisering
  • Integratie
  • Codeloze aanpassing
  • Rapportage

Voors en tegens

Er is geen gratis versie. Er is een proefperiode, maar de lengte is niet bekend. Er is ook een demo beschikbaar. De prijzen zijn onbepaald, maar er is een optie om een offerte te krijgen.

Dit is een allesomvattende IT-service met krachtige functies om de service van uw organisatie te verbeteren, inclusief asset- en probleembeheer.

Prijs

Ze hebben drie tariefplannen, Standard, Professional en Enterprise, maar deze kosten worden niet bekendgemaakt op de website. U moet contact met hen opnemen voor prijsinformatie.

17. Kayako

Kayako startpagina

Meer dan 131.000 agenten bieden ondersteuning met Kayako, van Sega tot MTV tot Acer. Het systeem is ontworpen om persoonlijk en eenvoudig te zijn. Het is snel te implementeren en gebruiksvriendelijk en heeft unieke functies zoals SingleView, die ze implementeren om een klantreis te personaliseren.

Dit is een systeem dat door alle bedrijfsniveaus kan worden gebruikt, omdat u dankzij de functies uw klanten beter kunt begrijpen, wat uniek is voor Kayako. Het is ook zeer betaalbaar voor elk zakelijk niveau, beginnend bij e15 per agent per maand.

Belangrijkste kenmerken

  • SingleView
  • Live chat
  • Selfservice
  • Samenwerking
  • integraties

Voors en tegens

Met het SingleView-systeem, dat de reis van een klant door uw site volgt, kan uw vertegenwoordiger klantenservice leveren in de context van uw klantenervaring. De omnichannel-inbox en SingleView zijn beschikbaar in de laagste prijsplannen.

Er is geen gratis versie, maar er is een gratis proefperiode van 14 dagen en een demo. Helaas mist het een single sign-on-functie.

Prijs

Inbox – €15 per vertegenwoordiger per maand Groei – €30 per vertegenwoordiger per maand Schaal – €60 per vertegenwoordiger per maand

18. SolarWinds

SolarWinds startpagina

SolarWinds is een moderne IT-servicebeheeroplossing (ITSM) die alle functies van een helpdeskticketservice omvat, die uniek is voor dit systeem.

Dit systeem heeft prijsstructuren voor elk bedrijfsniveau en is eenvoudig op te schalen naarmate u groeit.

Belangrijkste kenmerken

  • Probleembehandeling
  • IT-activabeheer
  • Serviceportaal voor medewerkers
  • Kennisbank
  • Wijzigingsbeheer
  • Multi-factor authenticatie

Voors en tegens

Volledige gratis proefperiode van 30 dagen. Demo’s op aanvraag. Redelijke prijsstelling. Dit systeem heeft automatiseringstools die helpen om het juiste ticket in de handen van het juiste teamlid te krijgen. Er is echter geen gratis versie.

Prijs

Bij jaarlijkse facturering:

Team – €19 per vertegenwoordiger per maand, €0,10 extra per apparaat per maand Zaken – €39 per vertegenwoordiger per maand, €0,30 extra per apparaat per maand Professioneel – €69 per vertegenwoordiger per maand, e0,50 extra per apparaat per maand Enterprise – €89 per vertegenwoordiger per maand, €0,70 extra per apparaat per maand.

19. JitBit

JitBit startpagina

Met hun software die wordt gebruikt bij Adobe en Microsoft, is JitBit een SaaS cloudgebaseerde service met eenmalige aanmelding en AVG- en HIPAA-compliance. Met automatiseringsregels helpt JitBit uw tickets te organiseren en uw teamtijd te besparen.

Met de schaalbaarheid en beveiliging van dit systeem kunt u uitbreiden en de services krijgen die u nodig hebt naarmate uw bedrijf groeit.

Belangrijkste kenmerken

  • Eenmalig inloggen
  • HIPAA naleving
  • Ticketraster
  • Kennisbank
  • Standaardberichten

Voors en tegens

De gratis proefperiode van 21 dagen kan indien nodig worden verlengd. Het duurt seconden om een site te maken waarmee u kunt werken en testen. Het heeft een consistente prijs per maand, maar beperkt het aantal agenten op elk niveau, behalve het hoogste.

“Powered by Jitbit” wordt pas op het hoogste niveau verborgen. Geen gratis versie.

Prijs

Freelancer: kost €29 en slechts 1 vertegenwoordiger. Opstarten: kost €69 voor maximaal 4 vertegenwoordigers. Bedrijf: kost €129 voor maximaal 7 vertegenwoordigers. Enterprise: kost €249 voor maximaal 9 vertegenwoordigers, met €29 per extra vertegenwoordiger.

20. Jira Service Desk

JIRA Service Management-startpagina

Net als Zoho maakt Jira deel uit van een netwerk van applicaties, wat betekent dat het kan worden geïntegreerd met alle applicaties onder die paraplu. Het Jira-product in deze branche is gebouwd voor snelheid om je te helpen vragen sneller te beantwoorden en de klantentevredenheid te verhogen. Hun service wordt gebruikt door Domino, Square en Twitter, om er maar een paar te noemen.

Dit systeem werkt goed voor alle bedrijfsniveaus en biedt een gratis optie en betaalbare niveaus die kunnen worden opgeschaald naar ondernemingen. Elk niveau biedt versleuteling in rust en onderweg.

Belangrijkste kenmerken

  • Wijzigingsbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Probleembeheer
  • Vermogensbeheer
  • Kennisbeheer
  • Beveiliging en naleving

Voors en tegens

Er is een gratis versie met veel functies en geïnteresseerde bedrijven kunnen een live demo boeken.

De ondernemingskosten zitten echter opgesloten achter een contactformulier.

Prijs

Standaard – €20 per vertegenwoordiger (gemiddeld) $ 60 per maand Premium – €40 per vertegenwoordiger (gemiddeld) €120 per maand

Tickettools vergeleken

Wanneer u helpdesk-ticketingsystemen vergelijkt, is het essentieel om te kijken naar de platformspecifieke functies en hun beoordelingen. Als u de top vijf van oplossingen, LiveAgent, Zendesk, Freshdesk, Front en Zoho Desk, vergelijkt, kunt u zien hoe ze zich verhouden.

LiveAgent

LiveAgent is betaalbaar en biedt een gratis versie van de software en robuuste functies. Er zijn honderden functies en integraties die kunnen worden aangepast aan de behoeften van elk bedrijf. De belangrijkste functies zijn onder meer ingeblikte berichten, geautomatiseerde ticketdistributie, klantenportaal en forum. LiveAgent staat consequent bovenaan de hoog aangeschreven helpdeskoplossingen, met een gemiddelde gebruikersbeoordeling van 4,7 uit 5.

Zendesk

Veel grote bedrijven gebruiken deze software. Het biedt veel functies die bedrijven nuttig zullen vinden, zoals livechat, beveiliging, communityforums, antwoordbot, kennisbank, integratie van sociale media, sandbox-test en licenties voor lichte toegang. Gebruikers beoordelen de software gemiddeld met 4,3 van de 5 sterren.

Freshdesk

Duizenden bedrijven vertrouwen op Freshdesk voor het beheren van klantinteracties. Ze bieden veel functies, zoals integratie van berichtenservices, selfservice met bots en AI, beheer en beveiliging, en identiteits- en toegangsbeheer. Freshdesk heeft een gemiddelde beoordeling van 4,4 sterren.

Front

Front biedt een unieke kijk op helpdesksoftware door het traditionele ticket te elimineren. In plaats daarvan hebben ze hun software zo ontworpen dat medewerkers van de klantenservice hun klanten meer gepersonaliseerde antwoorden kunnen geven. De belangrijkste functies zijn onder meer teaminboxen, analyses, berichtsjablonen, regels en toewijzingen. Front kreeg gemiddeld 4,6 sterren van zijn gebruikers.

Zoho Desk

Zoho Desk is een redelijk geprijsde, omnichannel helpdesksoftware die kan meegroeien met bedrijven als ze groeien. Het heeft veel functies, zoals workflowautomatisering, platformintegratie, een selfservice-kennisbank en kunstmatige intelligentie. De software krijgt gemiddeld 4,4 sterren van klanten.

Helodesksoftware

Capterra beoordeling

Webgebaseerd

Gratis versie

Gratis proefperiode

Startprijs

LiveAgent

4.7/5 (ongeveer 1K beoordelingen)

JAJAJA€15 per vertegenwoordiger/maand
Zendesk4.3/5 (approx. 2.7K reviews) JANEEJA€19 per vertegenwoordiger/maand
Freshdesk4.3/5 (ongeveer 2.7K beoordelingen) JAJAJA€18 per vertegenwoordiger/maand
Front4.6/5 (ongeveer 210 beoordelingen) JANEEJA€19 per vertegenwoordiger/maand
Zoho Desk4.4/5 (ongeveer 1,6K beoordelingen) JAJAJA€14 per vertegenwoordiger/maand

Is een proefversie van het helpdeskticketsysteem nuttig?

Een proefversie is altijd handig bij het kiezen tussen helpdesk-ticketsystemen. Voordat u zich aan een dienst verbindt, moet u ervaren hoe het is om deze elke dag te gebruiken. De service kan alle functies hebben waarnaar u op zoek bent en toch niet geschikt voor u zijn. Soms is het gevoel van een systeem niet goed en moet u het proberen om het te zien. Het is als een overhemd; het kan er goed uitzien op de mannequin, maar niet de juiste pasvorm voor u zijn.

Hetzelfde geldt voor al uw klanten. Ze kozen uw merk omdat het voor hen werkt. Daarom moet u het eerst proberen voordat u het koopt.

Still not decided which software is best for you?

Get a trial version of the help desk ticketing system

Op dit moment is LiveAgent beschikbaar voor een proefperiode van 14 dagen van hun all-inclusive plan zonder dat een creditcard vereist is. Het duurt minder dan een minuut om u aan te melden en uw proefrit te starten. Lees hier meer.

Besluit

We hebben de vele voordelen van een helpdesk-ticketingsysteem besproken en hoe dat van toepassing is op uw bedrijf. Met een toenemend aantal online gebruikers verwachten ze allemaal hoogwaardige klantenservice en ondersteuning. Dit aspect is het verschil tussen het behouden en verliezen van een klant. Een helpdeskticketsysteem ondersteunt u en uw bedrijf om de beste klantenservice-ervaring te creëren door uw workflows te verbeteren met automatisering. Het creëert ook bruikbare gegevens van elke geregistreerde klantentransactie en vermindert uw tijd per ticket door ze in de handen te geven die het meest geschikt zijn voor de taak.

Er zijn verschillende manieren waarop een ticketsysteem voor de helpdesk uw klantenserviceteams kan helpen door alles wat ze nodig hebben op één gebruiksvriendelijke plek te plaatsen. Er zijn veel opties om uit te kiezen, maar alleen u weet welke het beste voor u is.

FAQ

What is a help desk ticketing system?

A help desk ticketing system is a centralized system that logs customer queries, customer requests, and customer interactions for cost-effective and speedy access for support staff to sort and resolve. This type of helpdesk software helps streamline the process performed by support staff through automated workflows.

How does the help desk ticketing system work?

This system works by creating tickets, which are logs of customer service interactions with a customer. The system creates a ticket once communication from any platform is sent. Tickets are assigned to customer service agents manually or automatically. For the best customer service experience, a help desk ticket system organizes and catalogs tickets based on the pre-set rules.

What are the key features of an effective help desk ticketing system?

Standard features include a hybrid ticketing system, mass actions, filters, tags, contact fields, and more. These features work together to simplify the tasks of customer service agents to make them more efficient, which increases customer satisfaction.

How to choose a help desk ticketing system?

Choosing the right help desk software can be challenging because many have similar features but distinct strengths or weaknesses. The criteria to help you decide which is best for you as you access each system you consider are commitments, pricing, support, provided contact options, ability to scale up or down, software limitations, collaboration options. While some may be the best overall, they may not be the best for whatever your particular circumstances may be, so consider these aspects of each provider alongside the features they offer that you may need.

What are the top providers of ticketing tools?

These options have been chosen as the top ticketing tools options because of their robust features, scalability, and cost-effectiveness for businesses of all sizes: 1. LiveAgent; 2. Zendesk; 3. Freshdesk; 4. Zoho desk

What is the best help desk ticketing system?

The best help desk ticketing system is one that makes your operation more efficient. Whether it helps by empowering self-serve options for customers to reduce your employee's workload daily, like LiveAgent, or it has robust customization options that allow you to create workflows specific to your business, like HappyFox, choosing depends on what you need. The best system is the one that you see working best for your unique circumstances.

What are the benefits of using a help desk ticketing system?

This service creates an effective work environment that will keep your employees from manually sorting through several platforms to address different issues and facilitate collaboration. It will reduce their workload by self-service options that will enhance the user experience. It will help you develop workflows that will optimize the time it takes to solve an issue, which will increase the volume of tickets you can resolve, organize them into groups, and ultimately keep the customers happy.

How to implement a help desk ticketing system?

Implementing a help desk ticketing solution is often relatively straightforward. You create an account with the software provider, choose an appropriate plan, and configure the system to your needs. In the case of LiveAgent, integrating things like the live chat function are as simple as copying and pasting code into your website to include that functionality.

What is the cost of the help desk ticketing system?

The cost of a help desk ticketing system depends on the provider, but it generally falls under a monthly billing by the number of agents you have accessing the system. Overall, you get the features, but you are paying for more access. Some have a monthly fee that allows a certain number of agents or the ability to have more, while others offer an annual fee to lower costs.

Is a trial version of the help desk ticketing system useful?

A trial version is always helpful when deciding between help desk ticketing systems, as it gives you the power to experience what it will be like to use it every day. This is important before committing to a service because it could have all the features you are looking for and still not be suitable for you. Sometimes the feel of a system is not right, and you need to try it on to see. It is like a shirt; it can look good on the mannequin and be objectively nice but still not feel right for you.

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.

×
Plan een persoonlijk gesprek en ontdek hoe LiveAgent uw bedrijf kan helpen.

We zijn op meerdere data beschikbaar

Plan een demo